اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : جمعه 9 آذر 1397
کد 3778

نماينده مردم شريف بستان آباد و تيکمه داش در مجلس شوراي اسلامي:

آموزش، رکن رکين کارآفريني و اشتغال زايي است.

نشست يعقوب نمانده، مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان آذربايجان شرقي با دکتر وحدتي،رئیس مجمع نمایندگان استان و عضو کمسيون اجتماعي مجلس و نماينده مردم شريف بستان آباد و تيکمه داش در مجلس شوراي اسلامي در محل مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرستان بستان آباد
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان آذربايجان شرقي، دکتر وحدتي، رئیس مجمع نمایندگان استان وعضو کمسيون اجتماعي مجلس و نماينده مردم شريف بستان آباد و تيکمه داش در مجلس شوراي اسلامي، با حضور در مرکز آموزش فني و حرفه اي بستان آباد از نزديک با مديرکل، معاونين و مشاورين و جمعي از روساي ادارت اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان،رييس مرکز آموزش فني و حرفه اي بستان آباد و کارکنان و مربيان اين مرکز ديدار و گفتگو کرد.
بنابر اين گزارش، يعقوب نماينده، مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان به ارايه گزارشي از عملکرد، برنامه ها و فعاليت هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور و به تبع آن اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان و از تغييرات بنيادي صورت گرفته در رويکردهاي سازمان پرداخت.
نماينده، با معرفي کامل مرکز و اشاره به پتانسيل هاي شهرستان بستان آباد از ايجاد کارگاه آموزشي انرژي هاي تجديد پذير و نو ( انرژي هاي خورشيدي) خبر داد و نقش آموزش هاي فني و حرفه اي را در شهرستان بستان آباد اثرگذار دانست.
مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان، آموزش هاي ارائه شده در راستاي طرح هاي اشتغالزايي همچون کارورزي فارغ التحصيلان دانشگاهي، آموزش در مناطق روستايي، عشايري و آموزش در محيط کار واقعي را از ديگر عملکردهاي اين اداره کل در شهرستان بستان آباد عنوان کرد.
دکتر وحدتي، نماينده مردم بستان آباد و تيکمه داش در مجلس شوراي اسلامي، در اين نشست، ضمن ابراز خوشنودي از فعاليت هاي صورت گرفته اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان در شهرستان بستان آباد، تجهيزات آموزشي، نيروهاي کارآمد و مربيان مجرب را از نقاط قوت در مراکز آموزش فني و حرفه اي عنوان کرد.
عضو کمسون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به اختصاص بودجه هاي اعتباري در زمينه اشتغال به استان ها گفت: خروجي اين اعتبارات مهم است و آموزش هاي فني و حرفه اي در کنار اين اعتبارات بايد منجر به اشتغال جوانان گردد.
دکتر وحدتي، آموزش را رکن رکين کارآفريني و اشتغالزايي عنوان کرد و افزود: اگر زيربناي تمام سياست، فرهنگ و اقتصاد يک کشور در گرو آموزش نباشد پيشرفت حاصل نخواهد شد و محور تمام اين مسايل آموزش است.
در پايان اين نشست نماينده مردم شريف بستان آباد و تيکمه داش در مجلس شوراي اسلامي از کارگاههاي آموزشي مرکز آموزش فني و حرفه اي بستان آباد بازديد بعمل آورد و از نزديک با ارائه آموزش هاي مهارتي در اين مرکز آشنا و با مربيان از نزديک ديدار و گفتگو کرد.