اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 18 بهمن 1397
کد 3871

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

حکمرانی آموزش های فنی و حرفه ای موضوعی پیچیده است

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بخش آغازین روز نخست کارگاه مشورتی تخصصی حکمرانی آموزش های فنی و حرفه ای در ایران با همکاری مؤسسه فدرال آموزش های فنی و حرفه ای آلمان گفت: حکمرانی آموزش های فنی و حرفه ای موضوعی سخت و پیچیده است که بدون هم افزایی همه دستگاه های حاکمیتی، آموزشی و بخش خصوصی به سرانجام نمی رسد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان آذربايجان شرقي به نقل از روابط عمومي سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس این سازمان با بیان اینکه حکمرانی آموزش های فنی وحرفه ای موضوع پیچیده است، گفت: یقین دارم این همکاری که بین دو کشور ایران و آلمان آغاز شده در بلند مدت آثار ارزشمندی را به جا می گذارد.

 

وی در خصوص هدف تشکیل کارگاه مذکور افزود: هدف از تشکیل این کارگاه این است که ذی نفعان و ذی مدخلان آموزش های فنی و حرفه ای بتوانند الگوهایی را برای همکاری و هماهنگی مناسب بین خود تدارک ببینند.

 

پاک سرشت گفت: کلیدی ترین مسئله ای که می توان اشاره کرد این است که اگر در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی حکمرانی مطلوب فراتر از عملکرد دستگاه ها وجود نداشته باشد، حتی اگر هر یک از  دستگاه های اجرایی به تنهایی خوب عمل کنند نتایج مورد نظر محقق نمی شود.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه اظهار امیدواری کرد؛ این فصل جدید همکاری های دو کشور نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: امروز نمایندگانی از 20 دستگاهی که عضو شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای هستند در این کارگاه حضور دارند و ما تلاشمان بر این است از همکاری دیگر ذی نفعان نیز استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به تصویب قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی گفت: تصویب آئین نامه اجرایی آن در جلسات دولت در دست اقدام است.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: انتظار می رودکه تمامی دستگاه ها، همکاری و حضوری فعالانه داشته باشند تا در ادامه مسیر بهتر بیش رویم.

 

پاک سرشت گفت: تأکید دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی  برای تشکیل این کارگاه دو روزه و همچنین تأکید جدی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر مدیریت خوب این گفتگوها،  برای هموار شدن مسیر آینده، نشان دهنده اهمیت موضوع حکمرانی آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی در کشور است.

 

وی افزود: امیدوارم در نتیجه برگزاری این کارگاه ها در مجموع شاهد همکاری خوب بین دستگاهی برای بهبود نتایج حاصل از اجرای نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی باشیم.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه از نگاه مثبت نمایندگان کشور آلمان به همکاری ها شکل گرفته تشکر کرد و گفت: امیدواریم این همکاری گرمتر و روشنتر تدوام یابد و شاهد همکاری منظم دو کشور باشیم.

 

پاک سرشت در خاتمه تأکید کرد: مباحث این کارگاه دو روزه سرآغازی برای همکاری های بلندمدت خواهد بود که همکاری مؤثر و همدلانه تمامی حاضران را انتظار می رود.