چندين سال پيش، سامانۀ اطلاعرساني گوياي ادارۀ كل با حضور شماري از مسؤولان به بهرهبرداري رسيد. اين سامانه از پويايي كافي برخوردار نبود و فقط ميتوانست اطلاعاتي دربارۀ بخشهاي مختلف ادارۀ كل ارايه داده و مراجعان را به قسمتهاي گوناگون ادارۀ كل ارتباط دهد.
در سال 1387 تلفن گوياي جديد ادارۀ كل با تجهيزات و امكانات پيشرفته راهاندازي شد. این سامانه با قابلیت پاسخگویی همزمان با 8 خط، آماده ارائه خدمات به مردم است.
اين سامانه توانايي ضبط مكالمات و تماسها و پيگيري خواستههاي مردم را دارد. متقاضيان ميتوانند با گرفتن شمارۀ تلفن 167 با سيستم ارتباط برقرار كنند. در حال حاضر به صورت مكانيزه و شبانهروزي به مردم خدمات ميدهد و مردم ميتوانند براي دريافت سؤالات خود و يا هر نوع فعاليت ديگر مرتبط با آموزشهاي فني و حرفهاي با اين شماره تماس حاصل كنند.