اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 31 خرداد 1395
کد 2630

مسئول اجرای آموزش مركزآموزش فني و حرفه اي گوگان خبر داد.

حمایت از احیای دریاچه ارومیه با آموزش " تكنسين عمومي كشاورزي "

مسئول اجرای آموزش فني و حرفه اي گوگان از برگزاری دوره آموزشی " تكنسين عمومي كشاورزي " در راستای حمایت از احیای دریاچه ارومیه در این بخش خبر داد.

مسئول اجرای آموزش مركزآموزش فني و حرفه اي گوگان خبر داد .

حمایت از احیای دریاچه ارومیه با آموزش  " تكنسين عمومي كشاورزي "

مسئول اجرای آموزش فني و حرفه اي گوگان از برگزاری دوره آموزشی  " تكنسين عمومي كشاورزي " در راستای حمایت از احیای دریاچه ارومیه در این بخش خبر داد .

 به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان آذربايجان شرقي ، خداداديان ، مسئول اجرای آموزش گوگان با اعلام اين خبرگفت : باتوجه به مسائل و مشکلات حوضه آبریز دریاچه ارومیه و اثرات سوء آن بر اقلیم منطقه و همچنین در راستای حمایت از سیاست های احیای دریاچه ارومیه، مصرف بهینه آب، عدم توسعه باغات با نیاز آبی بالا و جایگزینی آن ها با باغات با نیاز آبی پایین از قبیل باغات پسته و حمایت از اقشارپرتلاش کشاورزان منطقه، مركزآموزش فني و حرفه اي گوگان ، اقدام به برگزاری دوره آموزشی برای متقاضيان اين مهارت  نموده است .

وي با بيان اينكه استاندارد  " تكنسين عمومي كشاورزي  "در برگيرنده اطلاعات مقدماتي علمي و عملي لازم براي كارآموزي كه فاقد تخصص در زمينه كشاورزي است ، مي باشد . افزود : كارآموز پس از طي اين دوره آموزشي مي تواند از عهده انجام وظايفي از قبيل كشاورزي با اصول خاك ورزي ، ميوه كاري و سبزي كاري ،كاشت گل و گياه زينتي ، مبارزه با آفات و عوامل بيماري زا وماشين آلات كشاورزي برآيد .