اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 19 تير 1395
کد 2649

در محل اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی صورت گرفت :

انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

فاهم نامه همکاری مشترک فی ما بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در راستای ارتقا تعاملات مشترک در حوزه های مرتبط به امضای مدیران کل دو دستگاه رسید.

تفاهم نامه همکاری مشترک فی ما بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در راستای ارتقا تعاملات مشترک در حوزه های مرتبط به امضای مدیران کل دو دستگاه رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی ، مرتضی آبدار در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه در راستای عملیاتی کردن اهداف اقتصاد مقاومتی و در موضوعاتی همچون دانش افزایی فعالان حوزه های مرتبط، تدوین استانداردهای آموزشی، احیای مشاغل خانگی دستی و ... به امضا می رسد.

وی ادامه داد: معتقدیم آموزش زیربنای تمامی حرکت ها در مسیر 2018 است و روی همین اصل در حوزه صنایع دستی بر ارائه آموزش های مرتبط با مشاغل خانگی در سطح استان تاکید داریم تا نوآوری و کیفیت به این فرایند اضافه شود. همچنین با اجرای کسب وکار الکترونیک و شناخت بازارهای هدف به صورت مشترک در جهت توسعه و ترویج  هنرهای سنتی گام خواهیم برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تأکید بر گسترش زمینه های همکاری طرفین، گفت: باید با بازبینی فرایند اداری پروسه های اداری را کوتاه کنیم تا فعالیت ها به سرعت رنگ و بوی عملیاتی به خود بگیرند به همین منظور و با انعقاد این تفاهم نامه در تلاشیم بعد از آموزش با طراحی شیوه های موفق کسب و کار معیشت هنرمندان صنایع دستی را ارتقا دهیم.

مرتضی آبدار گفت: در جلسات مشترکی که نمایندگان میراث فرهنگی با اداره کل فنی و حرفه ای استان برگزار نموده اند مقرر شده است تا دوره های آموزشی به صورت مشترک با استفاده از اساتید برجسته برگزار گردد و مدارک معتبر در هر دو دستگاه برای شرکت کنندگان صادر شود.

یعقوب نماینده مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در این جلسه گفت: با توجه به تعهدات مشترک دو اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان فنی و حرفه ای استان در اجرای دوره ها و ارائه آموزش های مهارتی در تربیت نیروی انسانی متخصص تعاملات لازم را انجام خواهیم داد.

وی گفت: با توجه به در پیش رو بودن تبریز 2018 در حال آماده سازی یک هتل به منظور آموزش تخصصی هتلداری به علاقمندان هستیم که پس از اتمام آن در همکاری مستمر و با استفاده از اساتید متخصص میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در امر تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه اماکن اقامتی تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به 6 مرداد روز آموزش فنی و حرفه ای و برگزاری هفته ترویج مهارت اضافه کرد: آموزش فنی و حرفه ای استان این آمادگی را دارد تا با همکاری میراث فرهنگی استان و با اجرای دوره ها و المپیادهای مهارتی همچون مسابقه آزاد فرش هم راستا با نیاز آموزشی علاقمندان صنایع دستی زمینه معرفی و اشتغال هر چه بیشتر را فراهم سازد.