اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 29 تير 1395
کد 2671

فرماندار تبریز :

آموزش مهارت راهکار کاهش بیکاریست.

دکتر رحیم شهرتی فر در نشست مشترک با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی گفت : اغلب مراجعین جویای کار به فرمانداری ها فاقد هرگونه مهارت و توانایی انجام کار فنی هستند که با راهنمایی آنها به کسب مهارت سعی در حل اشتغال آنها داریم.

فرماندار تبریز :

آموزش مهارت راهکار کاهش بیکاریست.

دکتر رحیم شهرتی فر در نشست مشترک با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی  گفت : اغلب مراجعین جویای کار به فرمانداری ها فاقد هرگونه مهارت و توانایی انجام کار فنی هستند که با راهنمایی آنها به کسب مهارت سعی در حل اشتغال آنها داریم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی ، دکتر رحیم شهرتی فر در بازدید ازاداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان و دیدار با  مدیر کل جدید این اداره کل گفت: سازمان آموزش فنی وحرفه ای درحل مساله اشتغال جوانان، افزایش مهارت وکاهش بیکاری از تاثیرگذارترین نهادها می باشد.

فرماندار تبریزگفت: یکی از مشکلات اصلی جامعه و مردم در حال حاضربحث بیکاری می باشد و البته درصد  بیکاری کسانی که از مهارت  کافی برخوردارند خیلی کم می باشد و برای مقابله بامعضل بیکاری در جامعه  باید به آموزش وافزایش مهارت در بین جوانان توجه بیشتری داشته باشیم.

دکترشهرتی فر با اشاره به اینکه باید  به آموزشگاههای بخش خصوصی که تحت نظارت سازمان آموزش فنی وحرفه ای بوده و اقدام به صدور گواهی نامه مهارت می کنند ، بیشتر نظارت شود ، گفت: تا بعضاً این گواهی ها بدون آموزش کافی صادر نشوند که باید اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان بر کیفیت واثر بخش بودن آموزشها در آموزشگاههای آزاد در نظارت بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه بر حضور پر رنگ این اداره کل در بحث کارگروه اشتغال شهرستان و نیز غنی سازی اوقات فراغت جوانان تاکید کرد.

شهرتی فر گفت : ایجاد محیطی پویا برای جوانان جهت کسب مهارت و ترویج فرهنگ مهارت آموزی از خواسته های مسئولین نظام می باشد.

در ادامه نماینده مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن تقدیر از فهم بالای فرماندار محترم در خصوص آموزشهای فنی و حرفه ای ، تقاضای حمایت بیش از پیش مسولین استانی در این خصوص شد.

وی با اشاره به اینکه بعداز نهادهای استانداری و فرمانداری آموزش فنی و حرفه ای بیشترین مراجعه کننده را داراست جوابگویی متناسب با درخواستهای شهروندان و رضایت ایشان از جمله تلاشهای مجموعه کارکنان استان می باشد.

نماینده در ادامه افزود : آموزش فنی و حرفه ای امروز با بسیاری از مسایلی روبروست که من جمله آنها ورود نیروی کار تحصیلکرده فاقد مهارت به جامعه است که سعی دارد با اجرای دوره های مهارتی در راستای توانمندسازی فنی آنها کوشیده و به بازار کار راهنمایی کند.

لذا لازم است مجموعه های آموزش عالی در سطح استان با انعقاد قراردادهای آموزشی و استفاده از توانمندیهای فنی مربیان وکارگاههای مجهز استان در امر توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان بکوشند که در این میان آموزش فنی و حرفه ای همواره در کنار آنها خواهد بود.

نماینده ، ورود آموزش فنی و حرفه ای در امر توانمندسازی حوزه آسیب های اجتماعی و سکونتگاههای غیر رسمی تاثیر بسزایی در عدم بروز جرم و جنایت و ناهنجاریهای اجتماعی داشته ، که نیاز است مسئولین ارشد استانی و دستگاههای همکار با نگاهی وسیع در راهنمایی و ایجاد فضای مناسب برای این عزیزان برنامه ریزی نمایند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در پایان از همت والای فرماندار محترم در خصوص عنایت ویژه به آموزش فنی و حرفه ای تقدیر نموده و اعلام آمادگی خود و همکاران شهرستان تبریز را در جهت انجام ماموریتهای محول اعلام نمود.