اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 13 مرداد 1395
کد 2718

رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی :

در هر فرصتی که در مجلس داشتیم سعی کرده ایم تا موضوع مهارت آموزی را در لابلای موضوعات دیگر مطرح کنیم که از جمله آن ها می توان به بیمه کارگران ساختمانی و قالیبافی اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی : محمد حسین فرهنگی شامگاه سه شنبه در اختتامیه نمایشگاه و جشنواره مهارت های کهن فرهنگی استان اظهار داشت: مسئولان فنی و حرفه ای باید به تحرکات خود سرعت بدهند و سعی در تاثیرگذاری بیشتر داشته باشند.

رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی :

در هر فرصتی که در مجلس داشتیم سعی کرده ایم تا موضوع مهارت آموزی را در لابلای موضوعات دیگر مطرح کنیم که از جمله آن ها می توان به بیمه کارگران ساختمانی و قالیبافی اشاره کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی : محمد حسین فرهنگی شامگاه سه شنبه در اختتامیه نمایشگاه و جشنواره مهارت های کهن فرهنگی استان اظهار داشت: مسئولان فنی و حرفه ای باید به تحرکات خود سرعت بدهند و سعی در تاثیرگذاری بیشتر داشته باشند.

وی ادامه داد: در هر فرصتی که در مجلس داشتیم سعی کرده ایم تا موضوع مهارت آموزی را در لابلای موضوعات دیگر مطرح کنیم که از جمله آن ها می توان به بیمه کارگران ساختمانی و قالیبافی اشاره کرد.

فرهنگی افزود: زمان صدور مجوز بیمه، افراد برای تحت پوشش قرار گرفتن باید تایید سازمان آموزش فنی و حرفه ای را داشته باشند هر چند از سوی برخی سازمان ها مقاومت هایی برای اجرای آن وجود داشت.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه ای باید زمینه اموزش های بهتری را فراهم کند، گفت: این امر عملی نشده و سازمان مجبور شد نظارت در این راستا را به اتحادیه ها بسپارد.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از مهارت می کنیم لازمه آن فرهم کردن بسترها و زمینه های لازم است البته در مجلس نیز اخیرا موضوع بیمه مدیران مراکز آموزش های فنی و حرفه ای مطرح کردیم و هم اکنون نیز بر روی آن تصمیماتی گرفته می شود.

فرهنگی با اشاره به اینکه موضوع مهارت آموزی باید در سطح کشور جا باز کند، گفت: کلید بسیاری از مسائل اجتماعی و اشتغال حل مساله مهارت آموزی است.

نباید تبریز در پایتختی کشورهای جهان اسلامی کمتر از باکو ظاهر شود

وی در ادامه سخنان خود با اشاره ای به تبریز ۲۰۱۸ نیز گفت: برای اینکه این شهر در سطح کشورهای جهان جا باز کند باید مقدماتی فراهم شود و در غیر این صورت آبروریزی بزرگی خواهد شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: برای سال ۲۰۱۹ باکو به عنوان پایتخت کشورهای جهان اسلام انتخاب شده و تبریز نباید کمتر از شهر باکو در این جریان ظاهر شود اما هم اکنون شنیده می شود که مرتفع ترین برج جهان در شهر باکو در حال ساخت است تا برای ۲۰۱۹ آن را افتتاح کنند.

وی ادامه داد: در تبریز ظرفیت لازم را داریم اما ممکن است تحرک لازم از سوی مدیریت شهرداری تا آن حد دیده نمی شود.

مهرانه رود را باید پر از آب کرد

فرهنگی پیشنهادهایی برای آماده سازی این شهر برای ۲۰۱۸ داد و گفت: با آبدار کردن مهرانه رود می توان چهره شهر را تغییر داد و از سویی می توان بر روی احداث پارک بزرگ که در کشور می تواند بی سابقه باشد، تمرکز کرد.

وی افزود: سرمایه گذارانی علاقمند به احداث پارک در تبریز هستند که باید راه برای آنان گشوده شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث گردشگری مانند پازلی است که باید به تمامی اجزای آن توجه شود و در این زمینه و برای تبریز ۲۰۱۸ سازمان فنی و حرفه ای باید به فکر برگزاری نمایشگاه های مختلف باشد.

فرهنگی افزود: فرصت های گردشگری در این استان به مراتب بالاتر از شیراز و اصفهان است و نباید در این راستا از جاذبه های استان در شهرهای مختلف غفلت کنیم.