اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 13 مرداد 1395
کد 2721

"هر شهروند یک مهارت"

زمینه های همکاری شهرداری تبریز و اداره کل آموزش فنی حرفه ای استان با امضاء تفاهمنامه همکاری گسترش می یابد.

در پی توافق صورت گرفته میان شهرداری تبریز با اداره کل آموزش فنی حرفه ای آذربایجان شرقی، زمینه های همکاری میان این دو تشکیلات برای مهارت آموزی فنی و حرفه ای شهروندان، مورد بررسی و توافق قرار گرفت.

"هر شهروند یک مهارت"

زمینه های همکاری شهرداری تبریز و اداره کل آموزش فنی حرفه ای استان با امضاء تفاهمنامه همکاری گسترش می یابد.

در پی توافق صورت گرفته میان شهرداری تبریز با اداره کل آموزش فنی حرفه ای آذربایجان شرقی، زمینه های همکاری  میان این دو تشکیلات برای مهارت آموزی فنی و حرفه ای شهروندان، مورد بررسی و توافق قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی ، این توافق نامه که هم زمان با آیین اختتام نمایشگاه مهارت های کهن فرهنگی صورت گرفت، مهارت آموزی یکی از مهمترین جنبه های یک جامعه پویاست و شکی نیست که برای تحقق جامعه ای فرهنگی و کارآمد، نیاز به این موضوع همواره مورد توجه مدیران فرهنگی و شهری است.

براساس همین گزارش : جشنواره تابستانی تبریز، فرصت مناسبی بود که زمینه های این روند مورد برسی قرار گیرد تا جنبه های مهارت آموزی برای شهروندان مورد توجه و تعمیق قرار گیرد.همچنان مدرک گرایی بر مهارت گرایی تقدم دارد و این نمی تواند جامعه را به سمت توسعه و تعالی سوق دهد.

در جزییات این سند توافق، که به امضای دکتر صادق نجفی شهردار تبریز و دکتر یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی رسیده، مقرر شده است شهرداری تبریز زمینه های توسعه و آموزش رشته های فنی و حرفه ای را در فضاهای در اختیار این تشکیلات بر حسب ضوابطی و با هدف آموزش، فراهم کند.

این رخداد از برکات نهمین جشنواره تابستانی تبریز است که توانسته به تعامل و همگرایی نهادها و ادارت دولتی در تبریز کمک کند تا از پس آن فرصت مناسبی برای تعامل همه جانبه دستگاه های اجرایی تامین شود.

با تحقق موارد اجرایی این سند، زمینه مهارت آموزی شهروندان بیش از پیش افزایش یابد.