اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 6 شهريور 1395
کد 2773

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی اعلام کرد:

برگزاری اولین رویداد استارتاپ ، میتاپ در تبریز

یعقوب نماینده مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از برگزاری اولین رویداد استارتاپ ، میتاپ ر با حمایت اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان و آموزش فنی و حرفه ای استان در حوزه فناوری اطلاعات درمرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 3 تبریز خبر داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی اعلام کرد :

برگزاری اولین رویداد استارتاپ ، میتاپ در تبریز

یعقوب نماینده مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از برگزاری اولین رویداد استارتاپ ، میتاپ ر با حمایت اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان و آموزش فنی و حرفه ای استان در حوزه فناوری اطلاعات درمرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 3 تبریز خبر داد .


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی : نماینده در این خصوص گفت : مهمترین حوزه ای که امروزه برای رسیدن به ارزش افزوده باید به آن پرداخته شود ، تمرکز بر حوزه IT و ITC می باشد و این موضوع  به عنوان کانون توسعه و تجارت و زیرساخت در بقیه حوزه های صنعت ، کشاورزی ، خدمات و فناوری های پیشرفته خواهد بود .

وی افزود : ایجاد فضای رشد و تعالی در بین جوانان و گرایش آنان به حوزه کسب و کارهای الکترونیکی از مباحثت مهم این رویداد بود که جوانان شرکت کننده توانستند ایده های خود را با مشارکت گروه های کاری به نمایش واجرا رسانند .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود : با عنایت به حمایت مقام محترم وزارت  تعاون کار و رفاه اجتماعی از ایجاد فرصتهای شغلی در حوزه فناوری اطلاعات این بستر را به عنوان یکی از بهترین و مناسب ترین محل برای ایجاد شغل در آینده دانست .

نماینده با تاکید بر پتانسیل موجود در جامعه بخصوص در حوزه هوشمندسازی و تولید محتوای الکترونیکی برای استفاده عمومی ، از همه فاعلان و مبتکران این حوزه جهت همکاری با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان دعوت بعمل آمورد .

وی تولید نرم افزارهای کاربردی بخصوص اپلیکیشن ها ویژه گوشی های هوشمند ، از ویژگی این نوع خدمات نرم افزاری دانسته و نقش آنرا در تحقق اقتصاد مقاومتی و حذف هزینه های جابجایی ، سفرهای دورن شهری و استفاده بهینه از وقت و.... را مورد تاکید قرارداد .

وی در ادامه از برگزاری جشنواره تولید محتوای الکترونیکی با طعم مهارت خبرداده و از همه فعالان حوزه تولید محتوا جهت شرکت در این حرکت رقابتی دعوت بعمل آورد .


وی در پایان گفت : ثبت نام این جشنواره تا 25آبانماه ادامه خواهد داشت و به منتخبین جوایز نفیسی اهداء خواهد شد .

خاطرنشان می نماید کمیته داوری اولیه رویداد استارت‌آپ میت‌آپ تبریز بر اساس پنج فاکتور خلاقیت در ایده‌، مدل کسب‌وکار، تیم، امکان سنجی و برنامه ۱۰ استارت‌آپ منتخب رویداد استارت‌آپ میت‌آپ تبریز را جهت شرکت در این رویداد معرفی کرده بود که پس از ارایه پروژه ها تیم های منتخب رویداد معرفی شدند و جایزه خود را دریافت کردند. تیم نویسنده، سیستم ارتباط نویسندگان و ناشران محتوا در جایگاه سوم، تیم iRecycle سیستم بازیافت هوشمند شهری در جایگاه دوم و وای بای، سیستم سفارش آنلاین کالا در جایگاه اول قرار گرفت .