اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 13 شهريور 1395
کد 2791

در نشست مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان منطقه آزد ارس مطرح شد:

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با حداکثر امکانات در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس حضور می یابد.

در نشستی با حضوراردشیری - مدیرکل دفتر برنامه ریزی،نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور –نماینده مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و داداش زاده معاون فرهنگی ،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس و نصیری مدیر امور فرهنگی و آموزشی این منطقه پتانسیلها و نیازهای آموزشی و مهارتی مورد بررسی قرارگرفته و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

در نشست مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان منطقه آزد ارس مطرح شد:

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با حداکثر امکانات در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس حضور می یابد.

 

در نشستی با حضوراردشیری - مدیرکل دفتر برنامه ریزی،نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور –نماینده مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی  و داداش زاده معاون فرهنگی ،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس و نصیری مدیر امور فرهنگی و آموزشی این منطقه پتانسیلها و نیازهای آموزشی و مهارتی مورد بررسی قرارگرفته و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی : اردشیری در این نشست با اشاره به پتانسیلهای فروان در مناطق آزاد تجاری صنعتی افزود : براساس تجارب گذشته در دیگر مناطق آزاد دستاوردهای خوبی حاصل شده است که باید در این منطقه نیز تلاش های فراوانی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای صورت گیرد.

وی افزود : ظرفیتهای متفاوت موجود در مناطق آزاد بخصوص تربیت نیروی کار ماهر برای واحدهای صنعتی و در حوزه صنعت ساختمان بکارگیری کارگران ماهر در جهت بالابردن کیفیت کار و ابنیه های در حال ساخت مورد تاکید این سازمان میباشد.

داداش زاده معاون سازمان منطقه آزاد ارس نیز افزود : امروزه وجود افراد چند مهارته یکی از شاخصه های نیروی انسانی برتر محسوب می شود که ایجاد فرصت برای افراد برای کسب مهارتهای گوناگون خواست این منطقه می باشد.

وی در خصوص مشکلات موجود در خصوص امر مهارت آموزی به دور بودن محل مرکز اشاره نمود، که در بحث کارآموزان بیمه بیکاری و هزینه های ایاب و ذهاب دچار چالش می باشیم.

باید به این نکته نیز توجه داشت که سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سالیان اخیر از لحاظ کمی وکیفی پیشرفت بسزایی داشته که این موضوع باعث توجه مخاطبین و شرکای اجتماعی این سازمان برای همکاری گردیده است.

داداش زاده افزود : مدیران این منطقه چندین بار در نشستهای مختلفی با مدیرمرکز آموزش فنی و حرفه ای و نماینده وزارت کار در منطقه راهکارهای همکاری را بررسی نموده اند که این موضوع به توافقات آینده کمک بسزایی خواهد کرد.

وی ادامه داد : آموزش در حوزه مهارت باید سهل الوصول بوده و تا در دسترس همگان قرار گیرد زیراکه امروزه همه به آموزش مهارت نیازمند هستند.که لازمه آن طراحی بسته های آموزشی خاص با شرایط منطقه آزاد می باشد.

معاون فرهنگی ،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس افزود : 240واحد صنعتی در حال ساخت در منطقه در حال فعالیت هستند که تربیت نیروی کار و تزریق آنها به این واحدها از اهداف این معاونت می باشد.در خصوص تامین مکان آموزشی نیز هیچ مشکلی برای منطقه متصور نیست و این سازمان آماده تخصیص مکان در منطقه صنعتی و تجهیزات بصورت سهل الوصول برای ارائه آموزشهای مهارتی می باشد.

در ادامه این نشست نماینده مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در تایید مطالب مدیران منطقه از آمادگی صد درصدی این اداره کل در تحقق اهداف آموزشی و تامین نیروی ماهر خبر داده و گفت : هدف این نشست نیز از بین بردن موانع و مشکلات پیش رو بوده که شکر خدا هردو طرف با فهم بسیار بالا سعی در ارائه خدمات آموزشی برای ساکنین این مناطق می باشند.

وی بااشاره به اینکه اداره کل استان در حوزه های متفاوتی میتواند با سازمان منطقه آزاد همکاری نماید افزود : هدفگذاری ما تربیت نیروی ماهر در سراسر استان می باشد که حوزه منطقه آزاد برای ما جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار است.

نماینده افزود : ارائه آموزش در حوزه مشاغل خانگی ، تربیت نیروی ماهر در حوزه صنعت ساختمان ، برگزاری همایشهای منطقه ای با رویکرد آموزش های فنی و حرفه ای و بخصوص ارائه آموزشهای کسب و کار نوین برای تجار و اصناف در پیشبرد اهداف این منطقه مفید خواهد بود.

ارائه آموزشها و تعلیمات برای مدیران و صاحبان صنوف و صنایع در این منطقه موجب افزایش راندمان و بهره وری در کار خواهد بود که در آینده به این موضوع بیشتر پرداخته خواهد شد.

آماده بودن بسترهای آموزشی در این منطقه نیز مارا برای سرمایه گذاری آموزشی ترغیب نموده و لازم است از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برنامه ریزی های خاصی اندیشیده شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اعلام آمادگی کرد که در هرمهارت و در هرمکان صنعتی در این منطقه آماده ارائه آموزشهای مهارتی هستیم و لازم است در این خصوص کارشناسان حوزه آموزشی نشستهای تخصصی و نیاز سنجی های آموزشی را مورد مطالعه قرار داده و برنامه مدونی را برای طول سال برای منطقه تدوین نمایند.

در ادامه نصیری مدیرفرهنگی و آموزشی این منطقه نیز از حمایت این منطقه از تاسیس آموزشگاههای آزد فنی و حرفه ای در این منطقه خبر داد و گفت : در چند مورد درخواست مجوز و زمین برای احداث ، کمکهای ویژه ای برای موسسین ارائه شد زیراکه معتقدیم حضور مباحث آموزشی در این منطقه در تحقق اهدافمان نقش بسزایی خواهد داشت.

وی افزود : چندین موضوع در ایام گذشته با توافقات صورت گرفته و ارائه خدمات آموزشی برگزارگردید ولی لازم است با همت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای از فرصت های روبرو به نحو احسنت بهره برداری صورت گیرد و بیش از این فرصت سوزی نشود.

در پایان این نشست مقرر شد نمایندگان تام الاختیار طرفین در نشستهای مختلفی راهکارهای همکاری را بررسی و در راستای پیشبرد اهداف بکوشند.