اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 29 شهريور 1395
کد 2811

با رویکرد ارتقاء سلامت کارکنان و خانواده دراستان آذربایجان شرقی صورت گرفت :

برگزاری کارگاه آموزشی روانشناسی

کارگاه آموزشی روانشناسی با حضورکارشناس ارشد روانشناسی بالینی و جمعی از کارکنان در محل سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برگزارگردید .

با رویکرد ارتقاء سلامت کارکنان و خانواده دراستان آذربایجان شرقی صورت گرفت :

برگزاری کارگاه آموزشی روانشناسی

کارگاه آموزشی روانشناسی با حضورکارشناس ارشد روانشناسی بالینی و جمعی از کارکنان در محل سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای  استان برگزارگردید .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی ، فاطمه جاوید ، مسئول امور بانوان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن اعلام این خبر گفت : یکی از حلقه های مفقود جامعه ما مباحث روانشناسی است که اگر صحیح به آن پرداخت نشود ، قطعا" با بحرانی عظیم در آینده ای نزدیک مواجه خواهیم شد .

وی درادامه افزود : مباحث روانشناسی خانواده و روانشناسی شغلی که از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار هستند به خصوص روانشناسی خانواده و روابط بین زوجین و تربیت فرزندان ، چراکه خانواده شالوده و اساس بنیان یک جامعه سالم است .

فاطمه جاوید در ادامه تصریح کرد : جامعه سالم و موفق جامعه ای است که خانواده هایی متعهد و سالم دارد.بدین منظور امور بانوان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در نظر دارد سلسله دوره های آموزشی روانشناسی در موضوعات مختلف و کاربردی برپا نماید و امید است با توکل به ایزد یکتا و الطاف الهی گامی مثبت در جهت ارتقاء سلامت جسمی و روحی خانواده ها برداشته شود .

امامی پور ، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی ، ضمن اشاره به وجود مشکلات و مسائل مختلف درمحیط خانواده و کار و لزوم آموزش مهارتهای زندگی و شغلی گفت : امروزه ، هر فردی اعم از زن و مرد ، ضروری است تا مهارتهای لازم را در راستای تحکیم بنیان خانواده و رضایت شغلی در محیط کار یاد بگیرد

وی در ادامه گفت : اگر کارمندی بتواند بین کار و زندگی شخصی ، تعادل ایجاد کند ، هم در زندگی شخصی و هم در محیط کار آرامش خواهد داشت .

امامی پور، در ادامه ، ضمن اشاره به اهمیت اخلاق حرفه ای در محیط کارتصریح کرد : اخلاق حرفه ای ، به مفهوم سازگاری با محیط است و خوش خلقی و خوش برخوردی ، از جمله صفات پسندیده ای است که در دین اسلام نیز تاکید شده  و در بحث اخلاق حرفه ای نیز مطرح است و باید در محیط کار نمود عینی داشته باشد .

وی  همچنین به تقویت کننده های قوی ارتباطی بین همسران اشاره کرده و افزود : امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که با هجمه ای از اطلاعات ، تنش ها ، و استرسها مواجهیم و برای مقابله با تهدید افسردگی ها لازم است تا خود و خانواده خود را مسلح به این تقویت کننده ها بکنیم که از آن جمله ، محبت کردن ، رفتارصمیمانه با یکدیگر ، افزایش گفتگوهای چهره به چهره و تشویق همدیگربه پیشرفت و مواردی از این قبیل تا آرامش درخانواده حاکم شده و سلامت زندگی نیز تضمین شود .

کارشناس ارشد روانشاسی بالینی در ادامه ، به توجه و دقت در تربیت صحیح فرزندان، هشدار برای خانواده ها در مقابل هجمه های پیش رو از قبیل استفاده نادرست از وسایل ارتباط جمعی در سنین نوجوانی، مشکلات مربوط به دوران نوجوانی ، لزوم ایجاد همدلی در رابط بین زوجین، شناخت خصوصیات و تفاوتهای فردی زن و مرد و نحوه برقراری ارتباطهای کلامی مباحثی مطرح گردید .