اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 10 مهر 1395
کد 2830

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز :

قران نور است و هرکسی که با قران انس بگیرد دلش نورانی شده و به خدا نزدیک می شود.

حجه الاسلام و المسلمین مشهوری مدیر دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز ضمن حضور در آیین اختتامیه مسابقات منطقه ای قرآن کریم کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای از منتخبین این مسابقات تقدیر بعمل آورد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز :

قران نور است و هرکسی که با قران انس بگیرد دلش نورانی شده و به خدا نزدیک می شود.

حجه الاسلام و المسلمین مشهوری مدیر دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز ضمن حضور در آیین اختتامیه مسابقات منطقه ای قرآن کریم کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای  از منتخبین این مسابقات تقدیر بعمل آورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی :  مدیر دفتر نماینده ولی فقیه در استان گفت : به حمداله بعد از پیروزی انقلاب در کشور فعالیتها و حرکتهای قرانی ، بسیار باشتاب بیشتر رشد کرده و در کشوری که در اوایل پیروزی انقلاب ، تعداد حافظین کل قران شاید به تعداد انگشتان دست نمی رسید، امروز هزاران هزار حافظ قرانی در سنین مختلف  و در خواهران و برادران وجود دارد.

 

وی ادامه داد : فرمایشی که اخیرا مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) فرمودند که" کشور ما باید 10 میلیون حافظ قران داشته باشد "یک هدفگذاری مهمی است . فرمایشات معظم له برای جامعه اسلامی و سیاستمداران و سیاستگذاران فرهنگی باید هدفگذاری باشد و در دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت این فرمایش عملی گردد.

حجه الاسلام مشهوری افزود : بحمداله حرکت بسیار عالی شروع شده و جای خوشحالی است . وبه همه مردم عزیز همه دستگاههای دولتی و ادارات وسازمانها که هرروز شاهد برگزاری مسابقات قرانی هستیم جای تبریک و تشکر را دارد. امروز هم که در خدمت شما هستیم یکی از این مسابقات به صورت منطقه ای برگزار شده است . خدای را باید شاکر شویم و به روح بلند امام (ره)و شهداء درود بفرستیم که به برکت شهداء و امام ، این حرکتهای قرانی آغاز شده است .و برای مقام معظم رهبری از خداوند طول عمر با عزت و عظمت مسئلت کنیم که هدایتها و رهبری های حکیمانه معظم له در کشور ما امروز باعث افتخارمان است .

در همین راستا نیز ایشان هرسال در ماه مبارک رمضان ساعتها وقت می گذارند و فعالیتهای قرانی را از نزدیک ملاحظه می کنند .

وی ادامه داد : این آیه شریفه از باب تبرک و نورانیت جلسه مطرح می کنم :

خداوند متعال تنها راه مستقیم و تنها راه ماندگار را راه قران معرفی می کنند .

" ان هذا القران یهدی للتی هی اقوم   "

"این قران است ما را به راه ماندگار هدایت می کند همان قرانی که بعد از 23 سال تلاش و زحمت پیامبر رحمت (ص) سفارش می فرمودند : به امت اسلام که قران را به عنوان امانت سنگین در نزد شما قراردادیم.

حجه الاسلام مشهوری افزود : حرکتهای قرانی و نشست ها و برخاست های قرانی شاید قدمی است در راه عمل به سفارش پیامبر و امانتداری از این امانت سنگین الهی. قران نور است و هرکسی که با قران انس بگیرد دلش نورانی شده و به خدا نزدیک می شود . و خوش به سعادت شما حضار محترم که همه قرانی هستید و به ویژه اساتید قرانی استان که شرف حضور دارند و باعث افتخار استانمان و کشورمان هستند .

و خیر مقدم و تشکر ویژه از این عزیزان که شما را در اجرای این مسابقات یاری کردند.

ان شاء االله که تلاشهای شما عزیزان مورد رضای حق تعالی قراربگیرد و در دنیا و آخرت با قران مانوس و محشور شویم .