اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 18 مهر 1395
کد 2845

استاندار آذربایجان شرقی :

امروز هیچ فردی در بازارکار بدون داشتن مهارت شرایط لازم شغلی را نخواهد داشت.

دکتر اسماعیل جبارزاده در دیدار مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان و هیئت همراه بر نقش آموزشهای فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال ، فرصتها و تعاریف جدید شغلی در جامعه مورد تاکید قرارداد.

استاندار آذربایجان شرقی :

امروز هیچ فردی در بازارکار بدون داشتن مهارت شرایط لازم شغلی را نخواهد داشت.

دکتر اسماعیل جبارزاده در دیدار مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان و هیئت همراه بر نقش آموزشهای فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال ، فرصتها و تعاریف جدید شغلی در جامعه مورد تاکید قرارداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی : جبارزاده در این دیدار گفت : لازم است مدیران و کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای با همت خود در راستای تغییر نگرش جامعه نسبت به آموزشهای فنی و مهارتی بکوشند.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تفکری که از قبل در اذهان وجود داشته که کسانیکه به آموزشهای فنی و حرفه ای روی آورده اند افرادی بی استعداد و رانده شده از دیگر مقاطع تحصیلی میباشند که امروزه این موضوع کلا از بین رفته و به نوعی همه اقشار جامعه به این نوع آموزشها نیازمندند.

وی تاکید کرد : امروز یکی از مهمترین خواسته های شهروندان استان حل مشکل اشتغال می باشد که این موضوع به عنوان مهمترین دغدغه مدیریت استان بوده وسعی داریم با مشارکت دستگاههای دخیل در راه ایجاد فرصتهای شغلی قدمی موثری را برداریم که جایگاه آموزش فنی و حرفه ای مهم و اثربخش خواهد بود.

دکتر جبارزاده تاکید کرد ،هرموقعی که فردی توانمند و کاربلد بر مدیریت این سازمان منصوب شده اثرات مثبتی را در جامعه دیده ایم و البته حضور جناب آقای سازگارنژاد که سابقه مدیریت قبلی نیز در این سازمان داشته اند منشا خدماتی در حوزه فناوری های روز وفرصتی برای توسعه این بخش خواهد بود.

وی افزود ، تبریز جایگاه خاصی در کشور داراست و این شهر دارای مکتب خاصی برای خود بوده و کسب اولین ها و جایگاه برتر بسیاری از حوزه ها من جمله کار ،موسیقی ،هنر و.... از اثرات این مکتب بوده که باید بکوشیم تا به جایگاه واقعی این شهر برسیم. که این موضوع آرزویی دست یافتنی و تحقق آن امکان پذیر خواهد بود و کسب مقام اول اشتغال کشور در این میان دور از ذهن نیست.

استاندارافزود : من از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای می خواهم تمامی طرحهای های آموزشی خود را برمبنای اشتغال هم برای قشر تحصیلکرده و هم برای قشر دارای تحصیلات پایین طراحی نماید  من نیز در راه تحقق آن در کنار شما خواهم بود.

وی سند تدبیر توسعه استان آذربایجان شرقی را در این میان مهم ارزیابی کرده وشناسایی پتانسیل هاو چالش های استان در این سند را به عنوان یک برنامه جامع برای حل معضلات استان و همچنین مبنایی برای نیازهای آموزش شغلی ارزیابی کرد .

دکتر جبارزاده گفت : در کنار موضوع سند تدبیرتوسعه استان قسمتی را نیز برای امر اشتغال طراحی و برنامه ریزی کردیم که لازم است با حضور مجموعه آموزش فنی و حرفه ای وبا همکاری و ارتباط مستمربا  سازمان برنامه و بودجه استان  و هسته های کلیدی امر اشتغال از مسیر آموزشهای فنی و حرفه ای لحاظ گردد.

وی در ادامه گفت : طراحی حرفه های کم هزینه در استان همانند قالیبافی و صنایع دستی(مسگری) و دیگر مواردی که در برنامه آموزش فنی و حرفه ای امروز ارایه شود مورد تایید من نیز بوده و از این موضوع حمایت لازم صورت خواهد گرفت .

ورود آموزش فنی و حرفه ای استان به موضوعاتی همانند صنعت چرم و کفش استان به عنوان یکی از مشاغل اصیل و سنتی استان را کاری خوب و لازم میدانم و مکاتبات لازم را در خصوص حل مشکل تفاهمنامه بین المللی صنعت چرم و کفش استان را انجام خواهیم داد.

دکتر جبارزاده ورود خیرین به امر مهارت آموزی در استان را خواستار شده و گفت : سال گذشته خیرین مدرسه ساز 70میلیارد تومان را به امر مدرسه سازی اختصاص دادند که ضمن تقدیر از همت این عزیزان  و از ورود جامعه خیرین کشور را به امر مهارت آموزی و آموزشهای فنی و حرفه ای و آموزش شغل به جوانان استقبال می کنیم.زیراکه ارزش معنوی . ثواب اخروی  آموزش شغل و اشتغال یک جوانان کمتر مدرسه سازی نیست.

وی افزود : امروز هیچ فردی در بازارکار بدون داشتن مهارت شرایط لازم شغلی را نخواهد داشت. و با توجه به این موضوع نقش آموزشهای فنی و حرفه ای در حل مشکل اشتغال نقشی مهم است که من از این سازمان خواستار ورود به این موضوع را داشته و از رییس محترم سازمان نیز این را خواهم داشت.

استاندار آذربایجان شرقی از آموزش فنی و حرفه ای خواست با توجه به فرصت بوجود آمده در برجام و برقراری ارتباطات بین المللی و امکان حضور مجدد در بازار فرش جهان در همه شهرستانهای استان به امر آموزش و گسترش صنعت فرش نگاه ویژه ای داشته باشد  تا بتوانیم فرصتهای از دست رفته را بازیافته و کارگاههای فرش استان را مجددا احیاء نماییم که این یکی از خواسته های فعالین این حوزه در ملاقات های حضوری نیز می باشد.