اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 29 مهر 1395
کد 2855

با حضور مشاور استاندار آذربایجان شرقی صورت گرفت :

تیم مهارت استان آذربایجان شرقی به مسابقات ملی مهارت اعزام شد.

بمنظور حضور تیم مهارت استان آذربایجان شرقی در مرحله کشوری هفدهمین مسابقات ملی مهارت مراسم بدرقه با حضور محمدزاده مشاور محترم استاندار در امور صنعت و تجارت برگزار شد.

با حضور مشاور استاندار آذربایجان شرقی صورت گرفت :

تیم مهارت استان آذربایجان شرقی به مسابقات ملی مهارت اعزام شد .

بمنظور حضور تیم مهارت استان آذربایجان شرقی در مرحله کشوری هفدهمین مسابقات ملی مهارت مراسم بدرقه با حضور محمدزاده مشاور محترم استاندار در امور صنعت و تجارت برگزار شد .

احمد محمدزاده ، مشاور استاندار در امور صنعت و تجارت ضمن آرزوی موفقیت برای جوانان منتخب مهارت استان افزود : نزدیک ترین دستها در بهشت ، دستهایی است که توانسته اند مهارتی بیاموزند که منجر به اشتغالزایی شرافتمندانه شود .


وی افزود : این جوانان که پرچم را برداشته اند باید این را بدانند که در شرایطی این اتفاق  می افتد که موضوع برجام اتفاق افتاده است و امروز موفقیت مثل سالهای قبل نیست و این موفقیت ها چند برابر شده است .چراکه با وجود تحریم ها و فشارها ، جوانان ما می توانند در عرصه های جهانی موفق شوند .

مشاور استاندار تصریح کرد : مهم اراده ، همت و تلاش شماست .شما که وارد میدان شده اید کار بزرگی کرده اید و اگر امسال نتیجه گرفتید که خیلی خوب است ولی چنانچه نتیجه هم نگرفتید برای سالهای بعد تجربه بیاندوزید و مستعدترشوید .

یعقوب نماینده ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی ، در جلسه بدرقه تیم مهارتی استان ضمن اشاره به بحث المپیاد مهارت افزود : المپیاد مهارت در نزدیک به چهل کشور برتر دنیا و درچهارمرحله برگزارمی شود که هر دو سال یکبار راه یافتگان به مرحله جهانی به کشور میزبان اعزام می شوند وجمع حاضرنیز، چهره های برتر فنی استان آذربایجان شرقی هستند ،که پس از گذراندن مراحل مختلف به مرحله کشوری راه یافته اند .که پذیرفته شدگان درمرحله کشوری به کشور ابوظبی اعزام خواهند شد .


نماینده در ادامه افزود : جوانان از هر کشوری که اعزام می شوند سطحی از مهارت فنی آن کشور را به دیگر کشورها نشان می دهند که در آن کشور توانمندی و پتانسیل فنی در چه سطحی است .

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان آذربایجان شرقی ضمن اشاره به این موضوع که سرمایه پذیری برای هرکشوری مهم است ، افزود : جوانانی که برای مسابقات جهانی اعزام می شوند به نوعی نشانه هستند برای کشورهای دیگر ، چون طبیعتا" هرکسی که می خواهد در کشورها سرمایه گذاری کند به پیوست منابع انسانی فنی قابل اعتماد ، زبده و ماهرآن کشور می نگرد .

امیدواریم که عزیزان ما که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران هستند، توانمندی کشور را به نمایش بگذارند .

بهرام برگریز، مسئول دبیرخانه مسابقات ملی مهارت استان نیز گفت : از مجموع 773 نفرشرکت کننده در المپیاد ، 592 نفر مرد و 181 نفر زن بود و بیشترین ثبت نامها در رشته تاسیسات الکتریکی و فناوری اتومبیل بود .و در کل 80 نفر در 27 رشته قبول شده و به مرحله جهانی اعزام خواهند شد .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : هرچه تجریم ها و فشارها را برما بیشتر می کنند ما از توانمندیهای خود بیشتر استفاده می کنیم .