اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 10 آبان 1395
کد 2872

با حضور مدیرکل استان :

اولین جلسه شورای مربیان استان آذربایجان شرقی با رویکر هم افزایی و استفاده از خرد جمعی مربیان آموزش فنی و حرفه ای تشکیل شد.

اولین نشست شورای عالی مربیان آموزش فنی و حرفه ای استان و نمایندگان گروههای تخصصی در رشته های آموزشی با حضور "نماینده "مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تشکیل و از آیین نامه آزمایشی آن رونمایی شد.

با حضور مدیرکل استان :

اولین جلسه شورای مربیان استان آذربایجان شرقی  با رویکر هم افزایی و استفاده از خرد جمعی مربیان  آموزش فنی و حرفه ای تشکیل شد.

اولین نشست شورای عالی مربیان آموزش فنی و حرفه ای استان و نمایندگان گروههای تخصصی در رشته های آموزشی با حضور "نماینده "مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تشکیل و از آیین نامه آزمایشی آن رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای  استان آذربایجان شرقی ، یعقوب نماینده در این جلسه گفت : اعتقاد من از تحقق این رویداد مبارک استفاده از خرد جمعی و هم افزایی و مشارکت فعالانه همه مربیان استان در امر اداره مجموعه استان می باشد.

وی افزود : یکی از معضلاتی که همواره مجموعه گروها را به خطر انداخته و ایجاد معضل می نماید، فردی نگری و حاکمیت فردی می باشد که من در ابتداء از این جمع درخواست رعایت اصل گفتمان جمعی بر اعمال نظرات  جمعی را دارم .

مدیر کل استان گفت : مهمترین ویژگی آموزشهای فنی و حرفه ای منعطف بودن آن و امکان مانور در این نوع آموزشهاست در حالی که این انعطاف در آموزشهای رسمی بسختی اتفاق افتاده و یا در مواردی غیر ممکن میباشد. به همین علت است که ارزش آموزشهای فنی و حرفه ای روز به روز بیشتر می شودواهمیت آن در قیاس با آموزشهای رسمی ارتقاء می یابد.

ولی در عین حال برنامه ریزی برای این نوع آموزشها مشکل و سخت می باشد و لزوم برنامه ریزی منسجم و پویا لازمه تحقق این نوع آموزشهاست.

این نوع نظام آموزشی توانایی ایجاد یک ساختار پویا را دارد ولی متاسفانه  امروز ساختار موجود این پویایی را ندارد که باید بدنبال ایجاد فضایی منعطف در استان باشیم.

نماینده در ادامه بیان کرد : درب مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای همه باز است و این نشان از فضای منعطف این مجموعه است.

یکی از برنامه هایی که پیگیر آن هستیم ، ایجاد جریان دانش افزایی برای کارکنان می باشد.که لازم است دراین شورا نیز بحث توانمندی همکاران و استفاده بهینه از فرصتها برای آن مطرح و برنامه ریزی گردد.

وی از تمامی مربیان استان خواست به عنوان یک رابط سازمانی عمل کرده و با صاحبان صنایع ، صنوف ،سازمانها ،نهادها،آرمان ها و یا دیگر مواردی که میتوان به آنها آموزش ارایه داد ارتباط برقرار کرده تا استان از پتانسیل همه مجموعه ها بهره مند شود.بدین منظور هریک از مربیان وحتی همکاران اداری یک فرصت برای آموزش فنی و حرفه ای هستند.

ماباید نگاهمان ، فرصت سازی برای آموزش های فنی و حرفه ای باشد. ودر این نگاه کارآموزان هم هریک یک فرصت هستند.چون آنان از دانشگاه ، صنعت ،سازمان یا از متن جامعه هستند و می توانند ما را به آنها مرتبط نموده و مشتریان که همان متقاضیان آموزش هستند به طرف ما سوق دهند.

مدیر کل استان در خصوص درخواستهای صنفی مربیان نیز گفت : هیچ ایرادی ندارد که در خصوص درخواستهای صنفی نیز در این شورا بحث و بررسی صورت گیرد واینجانب نیز تا حد توان و وسع اداری در رفع این نیازها اقدام خواهم نمود.که لازم است درخواست ها نیز منطقی و براساس قوانین موجود بوده باشد.

نماینده از ایجاد فرصتهای رسانه ای برای مربیان خبر داده و افزود : از روابط عمومی نیز خواسته ایم در خصوص انعکاس توانمندیهای مربیان ، اخبار تهیه شده و در وبسایت استان و رسانه ها اطلاع رسانی شود که در این میان در حال تنظیم تفاهمنامه های همکاری با رسانه ها هستیم.

مدیرکل استان : بزرگترین عدم تحقق ماموریتها و برنامه ها در کشور را عدم وجود خلاقیت در کشور دانسته و نبود اعتبار نقش بسیار اندکی در این موضوع را دارد.

وی ادامه داد : من از همه روسای مراکز خواسته ام که فضای رشد و تعالی را برای همه مربیان در استان ایجاد نمایند و قطعا بدانید اگر در مقابل حرکت رو به رشد همکاران مربی خللی وارد شود بنده به شخصه با آن برخورد خواهم نمود.

وی پرداختن روسای مراکز به مباحث مدیریتی را مورد تاکید قرارداده و از آنها خواست در خصوص مباخث رفتاری و روشهای مدیریت روانی نیز تلاش نمایند.

در ادامه وکالتی معاون آموزش پژوهش و برنامه ریزی اداره کل استان نیز گفت : من در اینجا اعلام می نمایم که یکی از برنامه های مدیرکل محترم از ابتدای انتصابشان تحقق این موضوع بوده که بحول قوه الهی امروز آن محقق شده است.

وی گفت : انتظار داریم چارچوب های لازم ،جهت اجرای برنامه های این شورا تدوین شود تا برنامه ها بر اساس اولویت ها اجرا گردد.

در ادامه آقایان قدرت عبداللهی به عنوان اولین رئیس شورای عالی مربیان استان  محمد پورحسن نایب رییس فرید تقی نژاد دبیر شورا مطالب و گزارشی از روند تشکیل این شورا ادامه داده و مسئولین گروههای تخصصی نیز مطالب خود را عنوان نمودند.