اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 24 آبان 1395
کد 2892

سرپرست معاونت آموزش سازمان :

آموزشگاههای آزاد باید برای رسیدن به چشم انداز ، دغدغه داشته و نگرش خود را نسبت به آموزشهای فنی و حرفه ای در راستای هرچه بهترانجام دادن آموزشها ، تغییر دهند .

در نشستی با حضور سرپرست معاونت آموزشیسازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مشکلات موجود در حوزه بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی و راهکارهای توسعه ای این بخش مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

سرپرست معاونت آموزش ساز مان :

آموزشگاههای آزاد باید برای رسیدن به چشم انداز ، دغدغه داشته و نگرش خود را نسبت  به آموزشهای فنی و حرفه ای در راستای هرچه بهترانجام دادن آموزشها ، تغییر دهند .

در نشستی با حضور سرپرست معاونت آموزشیسازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مشکلات موجود در حوزه بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی و راهکارهای توسعه ای این بخش مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی ، موسوی ، سرپرست معاونت آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشستی که با حضور مدیرکل ، رییس و جمعی از کارشناسان اداره موسسات کارآموزی آزاد و اعضای هیئت مدیره انجمن های صنفی آموزشگاههای آزاد استان آذربایجان شرقی ، ضمن اشاره به حذف آموزشهای موازی و اجرای آن توسط بخش خصوصی برگزارشد ، گفت : ما در موضوع آموزش فنی و حرفه ای ، با توجه به چشم اندازی که تعریف کرده ایم ، درصدد آن هستیم تا در بازه زمانی ده ساله ، کل اجرای آموزش های موازی دولتی را به بخش خصوصی واگذار نماییم .

وی در ادامه افزود : برای رسیدن به این چشم انداز ، آموزشگاههای آزاد باید برنامه و زیرساخت های لازم را برای رسیدن به آن را  فراهم نمایند و این امر محقق نخواهد شد مگر با همکاری و تعامل بخش دولتی و خصوصی .

موسوی در ادامه تصریح نمود : آموزشگاههای آزاد باید برای رسیدن به چشم انداز ، دغدغه داشته و نگرش خود را نسبت  به آموزشهای فنی و حرفه ای در راستای هرچه بهترانجام دادن آموزشها ، تغییر دهند .

وی با تاکید براین نکته که باید نوع نگاه به آموزش های فنی و حرفه ای عوض شود ، افزود : تا زمانیکه نگاه به آموزشهای فنی و حرفه ای ، یک نگاه سطحی است ،کاری از پیش نخواهیم برد ، بلکه بایستی ، مهارتهایی چون ، اصول و فنون مذاکره ، بازار یابی و بهرگیری از تکنیک های به روز و علمی مدیریت را در آموزشگاههای آزاد پیاده نماییم .

حی العالم ، رییس اداره موسسات کارآموزش آزاد و مشارکتهای مردمی استان نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در خصوص انجام رتبه بندی آموزشگاههای آزاد در استان ، گفت : با توجه به دستورالعمل برنامه پنجم توسعه ، آموزشگاههای آزاد استان اعتبار سنجی شده اند  و همچنان این روند ، ادامه دارد.

وی در این خصوص افزود  : تسهیلاتی که در خصوص اعتبار سنجی به استان ما ، تخصیص داده شده است ، رقم دندان گیری نیست و امیدواریم با عنایت شما این رقم افزایش یافته  تا شرمنده همکاران هم استانی خود در بخش خصوصی نشویم .

وی در پایان با اشاره به برگرای جلسات هم اندیشی آموزشگاههای آزاد با هیات مدیره انجمن ها به مشکلات آموزشگاههای آزاد نیز اشاره کرده و افزود : بعضی از مشکلات آموزشگاههای آزاد ازجمله اداره اماکن ، از حیطه ما خارج است که رایزنی های لازم در استان صورت گرفته است .