اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 25 آبان 1395
کد 2894

فرماندار تبریز:

تربیت نیروی انسانی بدون لحاظ بازار کار و کمبود مهارت در بین دانش آموختگان دانشگاهی اشتباه سیستم آموزشی کشور است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی فر در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این امر موجب شده دانش آموختگان با انبوهی از مدارک دانشگاهی بدون مهارت عملی نتوانند در جایگاه خوب شغلی قرار گیرند

فرماندار تبریز:تربیت نیروی انسانی بدون لحاظ بازار کار اشتباه سیستم آموزشی است

فرماندار تبریز گفت: تربیت نیروی انسانی بدون لحاظ بازار کار و کمبود مهارت در بین دانش آموختگان دانشگاهی اشتباه سیستم آموزشی کشور است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی فر در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این امر موجب شده دانش آموختگان با انبوهی از مدارک دانشگاهی بدون مهارت عملی نتوانند در جایگاه خوب شغلی قرار گیرند.

وی افزایش نرخ بیکاری به ویژه در بین دانش آموختگان دانشگاهی را معضل جدی و قابل تامل جامعه دانست.

فرماندار تبریز یادآوری کرد: افزایش تقاضای شغل به علت دانش آموختگی، اتمام خدمت سربازی و شرایط اقتصادی و ایجاد نشدن مراکز تولیدی و صنعتی جدید باعث بالا رفتن نرخ بیکاری در تبریز شده و برای رفع آن همت تمام دستگاه ها لازم است.

شهرتی فر، بحران در صنعت ساختمان و بیکاری کارگران ساختمانی و خدمات وابسته را معضل روبه رشد تبریز عنوان کرد و ادامه داد: شورای اسلامی تبریز با توجه به رسالت واقعی خود باید تدابیر لازم را برای رونق ساخت و ساز انجام دهد و مشکل رکود این صنعت را جدی بگیرد.

وی با انتقاد از برخی رسانه ها در انعکاس نکردن صحیح واقعیت ها و اقدام های دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: پایدار سازی واحدهای تولیدی و صنعتی موجود و رفع موانع تولید و اشتغال بصورت جدی از سوی دستگاه های دولتی دنبال می شود و تاکنون گام های اساسی زیادی برای تداوم فعالیت ها برداشته شده است.

در این جلسه دستگاه ها در خصوص نحوه پرداخت وام های اشتغال و میزان اشتغال فراهم شده در 6 ماهه نخست سال گزارش ارائه کرده و رئیس جهاد دانشگاهی استان برنامه های تحقیقی و پژوهشی دستگاه تحت مدیریت خود را در خصوص اشتغال و اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.

کارگروه اشتغال به منظور بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی و تبادل نظر در خصوص راه های کمک به رونق تولید و کسب و کار، کارگروه اشتغال شهرستان تبریز برگزار شد.