اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 29 آذر 1395
کد 2938

مدیرکل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی:

کیفیت پایین آموزش های مهارتی چالش بازار کار است

مدیرکل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: کیفیت پایین آموزش های مهارتی ارائه شده و نیز کاهش اعتماد متقاضیان نیروی کار یکی از چالش های فعلی بازار کار است.

مدیرکل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی :

کیفیت پایین آموزش های مهارتی چالش بازار کار است

مدیرکل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: کیفیت پایین آموزش های مهارتی ارائه شده و نیز کاهش اعتماد متقاضیان نیروی کار یکی از چالش های فعلی بازار کار است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی :  یعقوب نماینده روز یکشنبه درجلسه شورای هماهنگی آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی استان افزود: نبود ارتباط معنی دار بین عرضه و تقاضای نیروی کار، نبود همخوانی نیاز بازار کار با عرضه نیروی کار و عدم پیوست نیروی انسانی پروژه های اقتصادی از دیگر چالش های بازار کار است .

وی نداشتن شناخت کافی متقاضیان آموزش های مهارتی از بازارکار، ارائه آموزش های موازی با بخش خصوصی با اعتبارات دولتی 'هدر رفت سرمایه' و نبود هم افزایی نیز از دیگر چالش های فعلی بازار کار برشمرد .

نماینده گفت: تربیت نیروی کار ماهر و ارتقای شغلی و توانمند سازی شاغلین از جمله اهداف آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی است .

وی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای پر هزینه است، افزود: 72 دستگاه، سازمان، موسسه و ارگان دولتی از بودجه عمومی برای ارائه آموزش های فنی و حرفه ای استفاده می کنند .

وی با اشاره به ضرورت تشکیل شورای هماهنگی فنی و حرفه ای استان اظهار کرد: با تشکیل این شورا شاهد افزایش هماهنگی بین دستگاه های عرضه کننده و متقاضی نیروی کار خواهیم بود .

مدیرکل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی ادامه داد: این هماهنگی موجب انسجام‌بخشی، ارتقای بهره وری و استفاده حداکثری از منابع انسانی و مادی شده و در ارائه فعالیت های آموزشی و اشتغال موثر واقع می شود .