اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 29 آذر 1395
کد 2939

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی تاکید کرد:

لزوم ارائه آموزش های متناسب با بازار کار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دستگاه های مختلف نسبت به آموزش های کوتاه مدت اقدام کرده اند، گفت: مبالغ گزافی به این آموزش ها هزینه می شود که متناسب با نیازهای بازار کار نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دستگاه های مختلف نسبت به آموزش های کوتاه مدت اقدام کرده اند، گفت: مبالغ گزافی به این آموزش ها هزینه می شود که متناسب با نیازهای بازار کار نیست .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، میراحد حسینی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی استان افزود: نظام آموزشی نقش بسیار مهمی در عرصه نیروی کار ایفا می کند .

وی ادامه داد: باید در نظام آموزشی، آموزش ها هدفمند و جهت دار باشد تا بتواند در نظام اقتصاد و بازار کار تحول ایجاد کند .

حسینی تاکید کرد: ضروری است مهارت آموزنده پس از طی مراحل آموزشی، اطلاعات و توانمندی بالایی برای ایجاد تحولات مثبت در جامعه داشته باشد .

وی خاطرنشان کرد: در آموزش های غیر رسمی نیز باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد و در این خصوص سازمان آموزش فنی و حرفه ای نقش بسزایی دارد .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: آموزش های مهارتی بر عهده این سازمان فنی و حرفه ای است و نقش بسزایی در اشتغال و کارآفرینی ایفا می کند .

وی با تاکید بر اینکه باید آموزش و پروش و دانشگاه ها نسبت به آموزش مهارت های تخصصی توجه بیشتری داشته باشند، افزود: صرف آموزش های تئوری نباید ملاک مراکز آموزشی باشد .

حسینی اضافه کرد: باید با توانمند سازی دانش آموزان و دانشجویان بتوانیم مهارت های لازم و مورد نیاز جامعه و بازار کار را به فارغ التحصیلان آموزش داد تا هر دانش آموخته در رشته تحصیلی خود دارای مهارت باشد .

وی خاطرنشان کرد: ضروری است فارغ التحصیلان دانشگاهی علاوه بر اینکه در رشته تحصیلی خود توانمند هستند کارآفرین نیز باشند .