اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 20 دي 1395
کد 2962

مسئول امور آموزش و پرورش و آموزشهای فنی و حرفه ای در سازمان برنامه و بودجه کشور :

باید مفهوم آموزش های فنی و حرفه ای را در کشور ارتقاء دهیم و آن ایجاد تغییر در نگرش ها در خصوص آموزشهای فنی و حرفه ای است .

مدیران ،روسای مراکز و ادارات آموزش فنی و حرفه ای استان در نشستی مشکلات و چالشهای موجود در حوزه آموزشهای فنی و حرفه ای را با حضور نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور بررسی نمودند.

مسئول امور آموزش و پرورش و آموزشهای فنی و حرفه ای در سازمان برنامه و بودجه کشور :

باید مفهوم آموزش های فنی و حرفه ای را در کشور ارتقاء دهیم و آن ایجاد تغییر در نگرش ها در خصوص آموزشهای فنی و حرفه ای است .

مدیران ،روسای مراکز و ادارات آموزش فنی و حرفه ای استان در نشستی مشکلات و چالشهای موجود در حوزه آموزشهای فنی و حرفه ای را با حضور نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور بررسی نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ، دکترالهیاری در این نشست گفت : مهمترین و اصلی ترین سیاست دولت در برنامه ششم توسعه این است که آموزشها را به صورت فرایند ( خط تولید ) و منسجم و متصل جلو ببریم.

هدف ما این است که آموزشهای فنی و حرفه ای به آن تعادل خود یعنی تربیت کارگر ساده و ماهر و تکنسین برگردانیم  و دنبال مهندسان تخصصی هم نیستیم .

ما باید مفهوم آموزش های فنی و حرفه ای را در کشور ارتقاء دهیم و آن ایجاد تغییر در نگرش ها در خصوص آموزشهای فنی و حرفه ای است .

براساس سیاستهای برنامه ششم و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سبک زندگی اسلامی و تمرکز براصلاح تعریف کار ، شغل و درامد در کشور هستیم.

زمانی که شغل تعاریف خاص خود را داشت محدود به پشت میز نشینی نبوده و از زمانیکه تعریف شغل و کار عوض شد و سایه دانشگاه بر آموزشهای فنی و حرفه ای افتاد ، میزان فارغ التحصیلان فاقد شغل روز به روز زیاد شد و یک نوع دلزدگی و سرکوبی در جامعه ایجاد شد .

وی در ادامه به سوالات روسای مربیان پاسخ داد ه و افزود :

امروزه آموزشها به سطحی رسیده که دولت توان پاسخ دادن به منابع مالی آنها را ندارد و نیازمند اصلاح و بازنگری است و تمامی دیدگاههای توسعه شغلی باید تسری یابد و خیلی از طرح های توسعه ای ما در حوزه های مختلف انجام می گیرد که مناسب با توان اجرایی ما نیست و بایستی در پروژه مواردش مشخص شود .

وی ادامه داد : فرایند مالی در آموزشها دو سر دارد یکی تامین مالی از دولت است که بایستی متناسب با اهداف و اولویت ها پیش بینی شود و دومی نحوه مصرف منابع است .

ما نیازمند الگویی مشخصی برای تامین منابع مالی در آموزش فنی و حرفه ای کشور هستیم و نظرات شما در تعیین و بکارگیری یک منبع مالی تاثیر گذار خواهد بود .

وی با اشاره به این مطلب که کسری بودجه معلول است و نه علت ،گفت : در تمامی برنامه ریزی ها و بررسی ها ، کسری بودجه را معلول بدانیم و علت ها در جای دیگری جستجو کنیم .