اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 17 بهمن 1395
کد 2991

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد

دوستان آموزش فنی و حرفه‌ای صد‌ها شغل جدید را که در گذشته شغل محسوب نمی‌شد معرفی و به آموزش این حرفه‌ها می‌پردازند و لازم است توجه ویژه‌ای به بحث حرفه آموزی در حوزه آی سی تی صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم حمایت از صنعت آی سی تی و جوانان فعال این عرصه برای دستیابی به توسعه سریع استان تاکید کرد.

 

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد

دوستان آموزش فنی و حرفه‌ای صد‌ها شغل جدید را که در گذشته شغل محسوب نمی‌شد معرفی و به آموزش این حرفه‌ها می‌پردازند و لازم است توجه ویژه‌ای به بحث حرفه آموزی در حوزه آی سی تی صورت گیرد .

 

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم حمایت از صنعت آی سی تی و جوانان فعال این عرصه برای دستیابی به توسعه سریع استان تاکید کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی ، محمدصادق پورمهدی در مراسم رونمایی از استارتاپ‌های ICT  و رونمایی از نشان آموزشهای الکترونیکی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور (نما) که با حضور معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: باید از فناوری‌های روز برای تسهیل زندگی مردم بهره‌مند شویم .

وی با بیان اینکه ضرورت جدی جامعه ما این است که فرهنگ‌سازی حرکت به سمت دانش و تکنولوژی روز نهادینه شود، افزود: از دستگاه‌های مربوطه پیگیری‌های لازم برای عملیاتی شدن طرح‌های استارتاپ حوزه آی سی تی را به جد به عمل می‌آوریم .

پورمهدی اذعان داشت: در حوزه فناوری اطلاعات انقلابی به پا شده و اشتغالزایی فراوانی در این عرصه صورت گرفته اما خدماتی که در این حوزه ارائه می‌شود بعضا مورد غفلت قرار می‌گیرد .

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مبادله گسترده اطلاعات در فضای مجازی و گوشی‌های موبایلی بر لزوم استفاده از فناوری در حوزه حمل و نقل تاکید کرد و گفت: بحث ترافیک، آلودگی هوا و ناوگان فرسوده، یکی از موضوعات اصلی کلانشهرها است .

وی بر لزوم استفاده از سیستم ITS برای روان‌سازی ترافیک شهری تاکید کرد و با اشاره به افتتاح آنلاین سیستم یکپارچه معاینه فنی خودروها (سیمفا) تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم سیستم حمل و نقل را مدیریت کنیم باید دست به دامن تکنولوژی شویم چرا که با روش‌های سنتی دیگر نمی‌توانیم به این مهم دست یابیم .

پورمهدی در عین حال یادآور شد: مدیریت ارشد استان باور دارد برای اینکه آذربایجان‌شرقی راه توسعه را در پیش گیرد باید از صنعت آی سی تی و جوانان فعال این عرصه حمایت کند .

وی با اشاره به مشارکت شرکت ارتباطات زیرساخت‌ با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، توضیح داد: دوستان فنی و حرفه‌ای صد‌ها شغل جدید را که در گذشته شغل محسوب نمی‌شد معرفی و به آموزش این حرفه‌ها می‌پردازند و لازم است توجه ویژه‌ای به بحث حرفه آموزی در حوزه آی سی تی صورت گیرد .