اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 9 اسفند 1395
کد 3014

دکتر روحانی در جلسه هیات بیان داشت:

مدرک و استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور باید برای مردم اطمینان آور باشد/ هدف نهایی از توسعه مهارت ها افزایش اشتغال پایدار در جامعه است

هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، به بررسی گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص الزامات توسعه و نیازهای آموزش فنی و حرفه ای کشور و نیز وضعیت بازار کار کشور پرداخت.

هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، به بررسی گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص الزامات توسعه و نیازهای آموزش فنی و حرفه ای کشور و نیز وضعیت بازار کار کشور پرداخت .

به گزارش  روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،رییس جمهوری ، آموزش فنی و حرفه ای را مقوله ای مهم در توسعه اشتغال، ارتقای بهره وری و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کشور دانست و بر تلفیق آموزش های نظری و عملی و روزآمدی و سازگاری آموزش ها با محیط های واقعی کار تأکید کرد .

دکتر روحانی اظهار داشت: مدرک و استانداردهای این سازمان بایستی برای مردم اطمینان آور باشد و با توسعه مشارکت بخش خصوصی و مراقبت از رعایت استانداردهای لازم مهارت، تحول بزرگی را در جهت توانمندسازی نیروی انسانی و تقویت اشتغال در جامعه سازماندهی کرد .

رییس جمهوری هدف نهایی از توسعه مهارت ها را افزایش اشتغال پایدار در جامعه ذکر کرد و تعمیم آموزش مهارت به بخش های وسیع تر از جامعه را ضرورت امروز و فردای کشور دانست .

دکتر روحانی همچنین از دست اندرکاران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قدردانی کرد .

در گزارش ارایه شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیات دولت ، با اشاره به لزوم بهسازی و نوسازی زیرساخت های فنی و حرفه ای کشور، به مقایسه رشد اقتصادی و تعداد کارآموزان آموزش های مهارتی پرداخته  شده است .

تجربه کشورهای پیشرو در تحول ساز و کار آموزش مهارتی نشان می دهد دولت به عنوان توسعه و تنظیم گر آموزش های مهارتی و بخش خصوصی به عنوان مجری آموزش اقدام کرده اند تا با توجه به نیازهای متغیر کار، آموزش لازم را ارایه دهند .

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به منظور سفارش پذیر کردن و تقاضا محور نمودن آموزش های مهارتی، با بیش از ۱۰۰ دستگاه اجرایی دولتی و غیر دولتی تفاهم نامه منعقد نموده است، که نتیجه آن تدوین بیش از ۲۰۰استاندارد آموزش مهارت و آموزش یک میلیون و ۸۰۴ هزار و ۹۶۹ نفر طی سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ بوده است .