اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 12 خرداد 1397
کد 3594

در اولین جلسه شورای هماهنگی آموزش های فنی و حرفه ای در شبستر صورت گرفت:

یعقوب نماینده: اجرای طرح های کارآموزی دانش آموختگان دانشگاهی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی می تواند در کاهش نرخ بیکاری شهرستان مؤثر باشد.

اولین جلسه شورای هماهنگی آموزش های فنی و حرفه ای شهرستان شبستر با حضور یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و مستفید، فرماندار شبستر در محل فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، اولین جلسه شورای هماهنگی آموزشهای فنی و حرفه  ای شهرستان، در سال 97 به صورت مشترک با جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان در محل فرمانداری شبستر با حضور اعضاء تشکیل گردید.
محمدرضا کیان، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شبستر و دبیر کارگروه شورای هماهنگی آموزش های فنی و حرفه ای شهرستان، ضمن اعلام این خبر افزود: در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص تسهیلات اعطایی وام های اعطایی از محل اعتبارات مربوطه،گزارشی از پیگیری های انجام گرفته در خصوص جلسات قبلی شورا، ارائه گردید.
دبیرکارگروه شورای هماهنگی آموزش های فنی و حرفه ای شهرستان، در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای طرح های کارآموزی دانش آموختگان دانشگاهی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی نیز مطالبی را عنوان نمود و خواستار تشکیل هفتگی کمیته اجرایی با مشارکت دستگاههای مرتبط در راستای تسریع در امورشد.
یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز، ضمن قدردانی از اعضای شورای هماهنگی آموزش های فنی و حرفه ای شهرستان که تعامل بسیار خوب با مرکز دارند، اظهار داشت: مشکل اصلی جامعه، بیکاری جوانان و بخصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی است که در این میان، نقش مهارت آموزی در بخش های مختلف بسیار مهم است.
 وی، در این راستا، همکاری دستگاههای مربوطه در جهت اجرایی نمودن دو طرح بسیار مهم ملی ؛کارآموزی دانش آموختگان دانشگاهی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی را در جهت کاهش نرخ بیکاری شهرستان مؤثر دانست.
نماینده، همچنین بر نقش بخش خصوصی و سازمانهای مردم نهاد ( NGO ) و سایر دستگاههای اجرایی در خصوص آموزشهای مهارتی با هماهنگی با مراکز آموزش فنی و حرفه ای تأکید نمود.
مستفید، فرماندار شبستر نیز، ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته، خواستار تداوم فعالیتهای آموزشی در تمامی بخش ها، بخصوص در حوزه صنایع و واحدهای تولیدی شد و  بر لزوم هماهنگی بیشتر بین دستگاههای مرتبط با آموزش های مهارتی تاکید کرد.