اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 9 تير 1397
کد 3609

به میزبانی مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مراغه صورت گرفت:

برگزاری اولین نشست تخصصی مدیرکل با روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان در سال 97

اولین نشست تخصصی مدیرکل با روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان، با حضور معاونین، مشاورین، روسای ادارت، روسای مراکز، نمایندگانی از شورای مربیان و جمعی از کارشناسان ادارات و مراکز و با حضور معاون فرماندار ویژه شهرستان مراغه در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای 5 مراغه برگزار گردید.
اولین نشست تخصصی مدیرکل با روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان، با حضور معاونین، مشاورین، روسای ادارت، روسای مراکز، نمایندگانی از شورای مربیان و جمعی از کارشناسان ادارات و مراکز و با حضور معاون فرماندار ویژه شهرستان مراغه در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای 5 مراغه برگزار گردید.
 

 
 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، در جمع روسای مراکز، ضمن اشاره به عملکرد سال گذشته، برنامه های پیش روی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان را همچنان با نگاهی به برنامه های سال گذشته، عنوان کرد و افزود: با توجه به سیاست دولت در تمامی دستگاههای دولتی، برنامه ریزی های آموزشی در سال 1397 براساس برنامه ریزی های سال گذشته خواهد بود.
 
نماینده در ادامه اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این است که امسال نیز طبق برنامه ریزی های سال گذشته، عملکردی خوب داشته باشیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، ضمن اشاره به طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، آن را به عنوان یکی از بهترین نظام های آموزشی عنوان کرد و افزود: این طرح، جزء برنامه های اشتغالزایی دولت در قالب طرح کارانه اشتغال جوانان است.

 
 نماینده، طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی را با رویکرد اشتغال مولد و پایدار و همچنین تثبیت اشتغال، فرصت های موجود در جامعه برای توسعه آموزش های مهارتی و اجتماعی کردن آموزش های فنی و حرفه ای از طرف شورای عالی اشتغال عنوان کرد.
 

 
وی، ضمن اشاره به افزایش گرایش جوانان به بحث های مهارتی، خواستار معرفی طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی به جوانان و خانواده ها شد و بر لزوم هماهنگی بین دستگاهها در مراکز شهرستانها تاکید نمود.
وی در ادامه تصریح نمود: واحدهای کسب و کار، صاحبان صنوف و کسبه محترم نیز می توانند در صورت پذیرش کارآموز( شاگرد) از معافیت بیمه ای طرح، برخوردار شوند.
رضا وکالتی، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل نیز، ضمن اعلام اهمیت آموزشهای فنی و حرفه ای در شرایط فعلی جامعه، کیفیت بخشی به آموزشها را جزو اهداف و برنامه های پیش روی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: با توجه به دیدگاه مدیرکل محترم، آموزش هایی به موفقیت می انجامند که توسط جامعه و برای جامعه باشد.

 

 محمودی، معاون فرماندار منطقه ویژه مراغه نیز، بیکاری را به عنوان دغدغه تمامی دولتها و کشورها برشمرد و افزود: بیکاری، منبع تمامی ناهنجاری های اجتماعی است و در این میان، تمامی دولتها در اقصی نقاط جهان، عمدتا" برنامه های خود را بر رفع بیکاری متمرکزمی نمایند.
وی در ادامه افزود: هم اکنون، در شهرستان مراغه 18درصد بیکاری در افراد دارای توان کاری،وجود دارد که قابل توجه است.
معاون فرماندار منطقه ویژه مراغه، با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش های فنی و حرفه ای در کشور، اظهار داشت : مراکز آموزش فنی و حرفه ای در مقایسه با واحدهای دانشگاهی بیشتر می توانند در راستای اشتغالزایی ضمن ارائه آموزش های فنی مناسب و مورد نیاز بازارکار موثر باشند.
وی ادامه داد: متاسفانه جوانان ما علی رغم صرف هزینه های گزاف، فاقد تخصص لازم و مورد نیاز بازارکار هستند که این امر، در بیکاری آنان بی تاثیر نیست.

 
محمودی، تقویت مراکز آموزشی فنی و حرفه ای را جزو اهداف مهم تمامی دولتها برشمرد و افزود: " امروزه، راهی به جز اینکه عملی آموزش ببینیم و افراد را وارد بازار کار کنیم ، نداریم."
وی با بیان اهمیت و نقش بخش خصوصی در کنار بخش دولتی، تصریح نمود: در تمامی زمینه ها، تقویت بخش خصوصی بسیار مهم و موثر است و با توجه به تجارب دیگر دولتها در جهت پیشبرد اهداف، بایستی بخش خصوصی را پای کار کشید و تقویت نمود.
ابراهیمی، نماینده منتخب بخش خصوصی( آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای) نیز، بخش خصوصی را به عنوان بازوان توانمند سازمان آموزش فنی و حرفه ای دانست و در خصوص مشکلات و برنامه های پیش روی بخش خصوصی مطالبی را عنوان کرد .
در ادامه این نشست، روسای ادارات آموزش و پژوهش، موسسات کارآموزی آزاد، سنجش و ارزشیابی مهارت، امور مالی، امور عمومی و کارشناسان بودجه، ارزیابی و عملکرد، دبیرکمیته اقامه نماز اداره کل ، نماینده منتخب شورای مربیان و نمایندگانی از مراکز تبریز و شهرستانها ( آقایان حسنی، کاظمی، نصیری، مهرورز و نگاهبان ) نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ادارات، دیدگاهها و نقطه نظرات خود را در حوزه های مربوطه ارائه نمودند.

 
در حاشیه این نشست، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم شهرستان مراغه، حجه الاسلام و المسلمین، محمدتقی پور محمدی، دیدار و گفتگو کرد.
 

 
 و پنل خورشیدی مرکزآموزش فنی و حرفه ای شماره 5 مراغه نیز افتتاح گردید.
 
 
در پایان، با اهداء لوحی از آقایان؛ فیروز علیاری و علی وکیلی روسای جدید اداره آموزش و پژوهش و مرکز آموزش فنی و حرفه ای 15 تبریز، تقدیر بعمل آمد.