اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 10 تير 1397
کد 3626

طی آئینی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی صورت گرفت:

اعزام تیم مهارت استان به مسابقات کشوری المپیاد ملی مهارت

تیم منتخب مهارت استان آذربایجان شرقی ضمن آئینی به هجدهمین مسابقات ملی مهارت ( مرحله کشوری ) اعزام شد.
تیم منتخب مهارت استان آذربایجان شرقی ضمن آئینی به هجدهمین مسابقات ملی مهارت ( مرحله کشوری ) اعزام شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی،آئین بدرقه تیم منتخب مهارت استان آذربایجان شرقی با حضور مدیرکل، مدیران سابق آقایان غفوری و رنجبران،معاونین، جمعی از روسای مراکز، ادارات و کارشناسان اداره کل و تیم منتحب مهارت استان، در محل سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار گردید.

 

 
یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در این آئین، ضمن اشاره به اهمیت بحث المپیاد ملی مهارت افزود: این المپیاد در نزدیک به چهل کشور برتر دنیا و در چهار مرحله برگزارمی شود که هر دو سال یکبار، راه یافتگان به مرحله جهانی به کشور میزبان اعزام می شوند.
 
وی افزود: جمع حاضر نیز، چهره های برتر فنی استان آذربایجان شرقی هستند که پس از گذراندن مراحل مختلف به مرحله کشوری راه یافته اند که پذیرفته شدگان درمرحله کشوری به کشور روسیه اعزام خواهند شد.
نماینده در ادامه افزود: در این مرحله از مسابقات، تعداد 18 نفر از فرزندان غیور آذربایجان شرقی، به عنوان نمایندگان مردم این خطه، علاوه بر ارائه تخصص فنی و توانمندی های خود، اخلاق کاری و نجابت آذربایجان را به نمایش خواهند گذاشت و امیدواریم که با موفقیت به آغوش خانواده بزرگ آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگردند.


 
وی از جوانان منتخب تیم مهارتی استان به عنوان خیر و برکت اداره کل برشمرد و افزود: امیدواریم در مقام قهرمانی، روحیه و منش پهلوانی مورد انتظار مردم آذربایجان را نیز، شاهد باشیم.
مصطفی رنجبران، مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه ای استان نیز که در این جمع حضور داشت؛ ایران را به عنوان کشوری ممتاز معرفی کرد و افزود: هوشمندی و ذکاوت فرزندان غیور ایرانی بر کسی پوشیده نیست و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز با درک این واقعیت مهم، ضمن شناسایی، آماده سازی و حمایت هایی که می کند، حرفی برای گفتن در دنیا دارد .

 
وی در ادامه خاطر نشان ساخت: ما با اعتماد به هوش ایرانی شما جوانان عزیز، به خصوص فرزندان غیور آذربایجان شرقی، امید داریم که با قدرت، اتکاء به نفس و امیدواری کامل در مسابقات حضور خواهید داشت و با موفقیت به استان باز خواهید گشت.
کمال غفوری، از دیگر مدیران سابق اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز، ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای تیم مهارتی استان، آنان را ضمن دعوت به حفظ آرامش و صبر، توانمندی های تیم مهارتی استان را ستود و برای آنان آرزوی موفقیت کرد.

 
فرید ثانی، دبیر مسابقات ملی مهارت استان گفت: از مجموع  512 نفر شرکت کننده  در مرحله  شهرستانی، 126 نفر به مرحله استانی راه یافته بودند که از این تعداد، 18 نفر در رشته های تاسیسات الکتریکی، آشپزی، رباتیک ( تیمی )، گل آرائی، فناوری اطلاعات ( مدیریت سیستم های تحت شبکه )، جوشکاری،کاشیکاری دیوار و کف، لوله کش و گرمایی، صافکاری خودرو، فناوری طراحی گرافیک، فناوری اطلاعات، فناوری خودرو، طراحی مهندسی مکانیک، طراحی صفحات وب، تبرید و تهویه و تراش cnc  با منتخبین 31 استان در مدت 3 روز کاری به رقابت خواهند پرداخت.در پایان طی آئینی، تیم مهارت اداره  کل  آموزش فمی و حرفه ای استان بدرقه شدند.