اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 28 تير 1397
کد 3630

در حاشیه چهارمین اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر صورت پذیرفت:

بازدید معاون رئیس جمهور از غرفه آموزش فنی و حرفه ای کلیبر

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با حضور در شهرستان کلیبر از تشکیل ستاد توسعه بیمه روستایی در استان‌های کشور خبر داد
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، فریدون مهدی پور، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای کلیبر ضمن اعلام این خبر افزود: سیدابوالفضل رضوی، معاون رئیس جمهور در چهارمین اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که به میزبانی شهرستان کلیبر برگزار شد با اشاره به اینکه مهم‌تر از توسعه روستاها برای توسعه کشور مورد دیگری را سراغ نداریم، اظهار داشت: توسعه روستاها به معنی توسعه سرزمین کشور است.
 معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با حضور در شهرستان کلیبر از تشکیل ستاد توسعه بیمه روستایی در استان‌های کشور خبر داد و گفت: عدالت آموزشی بین جمعیت روستایی و شهری نداریم.
رضوی افزود: بیش از ۶۰ درصد مساحت جمهوری اسلامی ایران در اختیار روستائیان و عشایر کشور است و جمعیت ساکن در روستاها و عشایر ۲۶.۷ درصد است.
وی به ‌ضرورت رعایت عدالت در مسائل آموزشی بین شهرنشینان و روستانشینان اشاره کرد و گفت: ما در کشور عدالت آموزشی بین جمعیت روستایی و شهری نداریم به همین علت خواستار افزایش کیفیت آموزشی دانش آموزان  و گسترش آموزش های فنی و حرفه ای در روستا و عشایر هستیم تا عدالت در این حوزه نیز، برقرار شود.
رضوی گفت: آموزش های فنی و حرفه ای می تواند  قشر زحمت کش کشاورزان و روستائیان و عشایر را متحول نماید.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در ادامه با ذکر اینکه هیچ کشوری در توسعه به معنی واقعی نمی‌رسد مگر اینکه با کار جمعی به این مهم دست یابند، گفت: امکان ندارد کارهای فردی و انفرادی در کشور به نتیجه رسد.
 لازم به ذکر است در این بازدید، معاون عمرانی استاندار، فرمانداران شهرهای اهر، کلیبر و خداآفرین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیبر، میانه و تبریز و جمعی از مدیران کل استانی و کشوری حضور داشتند.