معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از نگاه ویژه این سازمان و تغیرات اساسی در ساختار آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: با تغییرات جزئی، برون سپاری آموزش های مهارتی اتفاق نمی افتد، لذا نیازمند تغییرات اساسی می باشیم.
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از نگاه ویژه این سازمان و تغیرات اساسی در ساختار آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: با تغییرات جزئی، برون سپاری آموزش های مهارتی اتفاق نمی افتد، لذا نیازمند تغییرات اساسی می باشیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علیرضا حاتم زاده معاون آموزش این سازمان در نشست رونمایی از کمیته های تخصصی و اجرایی کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای که شنبه، بیستم مرداد ماه در محل این سازمان برگزار شد، از همکاری اعضای هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد در فضایی کاملاً تعاملی و کارشناسی تقدیر و اظهار امیدواری کرد که این همکاری ها نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.
حاتم زاده با تأکید بر ضرورت برون سپاری در بخش دولتی گفت: این سازمان با واگذاری بخش اجرایی آموزش ها به آموزشگاه های آزادی فنی و حرفه ای می تواند مأموریت اصلی و استراتژیک خود را محقق سازد.
معاون آموزش سازمان افزود: با تصویب قانون نظام جامع آموزش تربیت حرفه ای، وظایف اصلی سازمان افزایش یافته است که می توان به تعیین صلاحیت حرفه ای اشاره کرد.
حاتم زاده گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به منظور تحقق وظایف اصلی خود باید فعالیت های آموزشی را در بخش اجرا بین آموزشگاه های آزاد و دیگر شرکای آموزشی خود توزیع کند.
وی افزود : معتقدیم که سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بخش دولتی وظیفه رهبری و هدایتگری هوشمندانه را بر عهده دارد و آموزشگاه های آزاد به عنوان شبکه های قوی در بخش اجرای آموزش ها باید نقش آفرینی کنند.
علیرضا حاتم زاده در ادامه گفت: در برون سپاری ها برای اینکه نتایج مثبتی را بدست آوریم دستگاه های تحویل گیرنده باید چارچوب هایی را داشته باشند تا شاهد ارتقای کیفیت خدمات و آموزش ها و بهبود مستمر در بخش خصوصی باشیم.
معاون آموزش این سازمان گفت: باید پاسخگویی مناسب به نیازها بر اساس تنوع بازار کار در این واگذاری ها توسط دستگاه گیرنده صورت پذیرد تا برون سپاری ها اثربخشی و کارایی را به دنبال داشته باشد.
حاتم زاده در ادامه افزود: با توجه به اهمیت توسعه آموزش های مجازی در دنیا، این آموزش ها در حوزه آموزش های مهارتی نیز به مسیر روشنی دست یافته اند.
در ادامه معاون آموزش سازمان با اشاره به محدودیت ها و مشکلات موجود در حوزه آموزش شاغلین گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دنبال این است که بخش خصوصی مسیر حضور و فعالیتش را در بخش حوزه آموزش شاغلین تسهیل کند.
وی با تـأکید بر ضرورت تغییر در آئیبن نامه آموزشگاه های آزاد گفت: فعالیت بخش خصوصی باید از حوزه آموزش فراتر رفته و تدوین استانداردهای آموزش و شغل، تربیت مربی مهارتی، فعالیت در حوزه مشاوره شغلی آموزشی و... را در بر گیرد.
علیرضا حاتم زاده در خاتمه افزود : چشم انداز ده ساله سازمان آموزش فنی و حرفه ای در بخش دولتی، رهبری آموزشی، تسهیل گری و هدایتگری هوشمندانه و در بخش خصوصی فرآیند اجرای آموزش است.