اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 24 مرداد 1397
کد 3671

با حضور کارشناسان ارزیاب فرابیرونی ستاد صورت گرفت:

برگزاری جلسه اعتبارسنجی مراکز دولتی با حضور روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان

جلسه اعتبارسنجی مراکز دولتی با حضور روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان وکارشناسان ستادی در محل سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار گردید .
جلسه اعتبارسنجی مراکز دولتی با حضور روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان وکارشناسان ستادی در محل سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در نشست طرح اعتبار سنجی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی استان ضمن اشاره به اهمیت بحث ارزیابی ها در دستگاههای دولتی افزود: یکی از مهمترین معیارها و شاخص های بررسی هر استانی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بحث اعتبارسنجی است و جزو افتخارات این سازمان محسوب می شود.
وی در ادامه افزود: طرح اعتبارسنجی از مراکز آموزشی، موضوعی جامع و جالب است . لذا با توجه به وجود ویژگی ها، آمایش نقطه محل ها، نمی توان در اجرای این طرح، در تمامی مراکز آموزشی مشابه هم عمل کرد. مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی به وجود تفاوت ها در مناطق مختلف کشوربه بومی سازی این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: در اجرای این طرح، نیاز به تغییر و برون سازی داریم و چنانچه می خواهیم به نتیجه مطلوبی دست یابیم ناگزیراز برون سازی طرح هستیم.
یعقوب نماینده ضمن اشاره به اهمیت بحث ارزیابی ها در دستگاههای دولتی، بر لزوم مستند سازی از فعالیتهای آموزشی مراکز تاکید نمود و افزود: باید کلیه مراکز آموزش فنی و حرفه ای به این امر اهتمام ورزند.
فرضی، کارشناس ارزیاب ستادی نیز گفت: هر مرکزی با توجه به شرایطی که آن مرکز دارد، اعتبارسنجی آن باید مطلوب آن مرکز باشد  و تمام سعی ما در ارزیابی ها از مراکز دولتی بر این است که این اعتبار سنجی را به سمت مثبت پیش ببریم .
روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستانها در خصوص طرح اعتبار سنجی پیشنهاداتی را در راستای انجام بهینه طرح مذکور، ارئه کردند.
شایان ذکر است؛ هدف از طرح اعتبار سنجی، رتبه بندی مراکز آموزش فنی و حرفه ای بر اساس پتانسیل ها و توانمندی های کسب شده در طرح مذکور می باشد.