اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 28 مرداد 1397
کد 3675

رئیس مجلس شورای اسلامی:

آموزش های مهارتی نقش موثری در رشد اشتغال دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از مرکز آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای یاقوت کویر قم با بیان اینکه آموزش های که در این آموزشگاه ها ارائه می شود نیاز به سرمایه گذاری کمتری دارد، تأکید کرد: آموزش های مهارتی نقش موثری در رشد اشتغال و ایجاد مشاغل خانگی دارد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، بع نقل از روابط عمومی استان قم،دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به این استان، از کارگاه های گوهر شناسی و گوهر تراشی آموزشگاه فنی و حرفه‌ای ازاد یاقوت کویر بازدید و با کارآموزان این آموزشگاه گفت‌وگو کرد.
همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه سنگ‌های قیمتی واقع در این آموزشگاه بر شناسایی معادن سنگ‌های قیمتی ایران به خصوص استان قم تاکید کرد.
دکتر لاریجانی با بیان اینکه در استان قم امکان ایجاد مشاغل خانگی بسیار زیادی وجود دارد، گفت: از جمله آموزش هایی که در این آموزشگاه ارائه می شود به سرمایه گذاری کمتری نیاز دارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تسهیلات مورد نیاز این بخش بین 3 تا 10 میلیون تومان است که می تواند در رشد اشتغال اثرگذار باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط فعلی که به صادرات نیاز داریم مشاغل خانگی صادرات محور می تواد کمک کننده باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با توجه به نقش موثرمشاغل خانگی در زمینه صادرات و ایجاد اشتغال بر توسعه و حمایت از این بخش تاکید کرد.
احمد عطارنیا، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم ضمن قدردانی از حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استان قم از آن به عنوان فرصتی ارزشمند نام برد و نقطه نظرات وی در زمینه اشتغال خانگی را بسیار حائز اهمیت دانست.