اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 11 شهريور 1397
کد 3691

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور:

ارتقاء کیفی و اطمینان بخشی فعالیت ها باید در اولویت قرارگیرد

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در ششمین جلسه شورای هماهنگی استان کرمانشاه گفت: ارتقاء کیفی و اطمینان بخشی باید در اولویت فعالیت ها قرارگیرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان  آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استان کرمانشاه، ششمین جلسه شورای هماهنگی این استان با حضور دکتر سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و مدیران کل دستگاه های زیرمجموعه وزارتخانه متبوع برگزار شد.
دکتر پاک سرشت با بیان اینکه 50 درصد اعضای شورای هماهنگی را مؤلفه های یک نظام اجتماعی پایدار تشکیل می دهد، گفت: این شورا می تواند در یک دستورکار هماهنگ و اطمینان بخش با ابتکارعمل، اعتماد را به جامعه تزریق کند.
وی با بیان اینکه فعالیت های شورای هماهنگی استان ها در حوزه حمایتی و رفاه است، گفت: اولین و کلیدی ترین فعالیت ها، اولویت برای پوشش بیشتر دهک های آسیب پذیر جامعه است به گونه ای که دهک های پایین جامعه به این باور، اعتماد و اطمینان دست پیدا کنند که معیشت و رفاه آنان دغدغه مسئولان است.
معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه یکی ازمعیارهای ارزیابی عملکرد شورای هماهنگی باید میزان حمایت از گروه های آسیب پذیر باشد، افزود: ارتقاء کیفی و اطمینان بخشی به فعالیت ها را به عنوان یک کار مهم و اولویت دار باید در رأس امور قرار دهیم.
دکتر پاک سرشت، هزینه کرد منابع تحت یک برنامه اقتصادی جدید در مدیریت را به عنوان دومین دستورالعمل عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در این شرایط اقتصادی، هوشیاری بیشتری نیاز است، بایستی به روش هایی برای مدیریت پایدار این شرایط بیاندیشیم و برنامه ارائه دهیم.
وی با تأکید بر مدیریت مصارف، درآمدها و حذف هزینه های زائد، گفت: در مأموریت هر یک از دستگاه های زیرمجموعه وزارتخانه جایی برای چنین مدیریت و تحولی خالی است بنابراین درجهت مدیریت بهینه منابع بایستی سیاست های جدید و اثربخشی را اعمال کرد و این شاخص جزء دستور کار شورای هماهنگی قرارگیرد.
رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، مراقبت از فضاهای اداری و اجتماعی که پیرامون این تشکیلات و دستگاه ها درجامعه وجود دارد را از دیگر اولویت ها خواند و گفت: باید ازنظام روابط انسانی هم در درون دستگاه ها و نظام ارتباطی که با کارکنان داریم و هم دربیرون دستگاه ها و ارتباط با مراجعین مراقبت های لازم صورت پذیرد که تنش ایجاد نشود.
وی بر وجود شاخص های مشخص و روشن برای عملکرد بهتر شورای هماهنگی تأکید کرد و اظهار داشت: خروجی ها و بازخوردها بسیار مهم است و یکی از برنامه ها، باید رصد این فعالیت ها باشد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه در این شورا، فعالان حوزه های مختلف اقتصادی، رفاهی، مهارت آموزی، اشتغال و آسیب های اجتماعی حضور دارند، گفت: منابع و فعالیت ها باید در راستای یک هدف و منابع مشخص قرارگیرد.
وی در ادامه بر تعریف یک مأموریت مشترک تأکید کرد و گفت: تا زمانی که یک برنامه و هدف مشخص و یک نظام ارزیابی وجود نداشته باشد، نمی توان ادعا کرد که مجموعه در یک مسیر صحیح و درست قرار گرفته است.
دکتر پاک سرشت در خاتمه افزود: سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور این آمادگی را دارد که بیش از پیش با توان مضاعف به عنوان مکمل در کنار هریک از دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش های مختلف توانمندسازی، ارتقاء اشتغال و اطمینان بخشی به عنوان یک شریک اجتماعی خوب وارد عمل شود.