اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 14 شهريور 1397
کد 3694

به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار گردید:

دومین نشست شورای مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای منطقه 2 کشوری

دومین نشست شورای مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای منطقه 2 کشوری با حضور مدیران کل استانهای آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و زنجان به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، برگزار گردید.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، ضمن خیرمقدم گویی به مدیران کل منطقه 2 کشوری گفت: برگزاری نشست های مدیران مناطق، از منویات معاون محترم وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است که با همکاری و همگرایی در جهت رفع برخی مشکلات می تواند منشاء خیر و اثر باشد.
نماینده در ادامه افزود: با توجه به اقلیم مشترکی که در بین استانهای شمالغرب وجود دارد می توانیم با اتکاء به پتانسیل های خوب منطقه، ضمن تبادل نظر در خصوص رفع موانع و مشکلات پیش رو، تصمیم گیری های مثبت و مفیدی را مبتنی بر شرایط منطقه اخذ نماییم.

 
وی، همکاری های متقابل جهت رفع برخی مشکلات و افزایش بهره وری ادارات کل منطقه و احصاء مشکلات و ارائه راهکارهای ممکن جهت پیگیری از ستاد و تبیین و اجرایی نمودن سیاست های ابلاغی ستاد سازمان را از رویکرد های این نشست عنوان کرد.
شایان ذکر است در این نشست، ضمن پیگیری مصوبات اجلاس اولین نشست مدیران مناطق در استان کردستان شهر سنندج که در مرداد ماه برگزار شد، در خصوص امور قابل واگذاری به بخش خصوصی، لزوم بازنگری در قوانین آموزشی( نیروی انسانی، منابع، اماکن و کارآموز)، تبیین راهکارهای تقویت همکاری بین استانها با هدف صرفه جویی در هزینه ها و افزایش سطح درآمد، مدیریت مصرف با تاکید بر اجرای سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی، شفاف سازی فرایندهای کاری، حذف فعالیت های زاید و حذف زمینه های فساد زا، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
مدیران کل منطقه 2 کشوری نیز در این نشست، ضمن ارائه نقطه نظرات خود در خصوص استفاده از ظرفیت پارک های علم و فن آوری، جلب مشارکت های خیرین استانها در حوزه مهارت آموزی و اشتغال، اشتراک گذاری چالش های منطقه در جهت مدیریت بهتر امور، انجام پیمان سپاری مدیریتی مراکز و مواردی دیگر پیشنهادتی مطرح گردید.
در پایان این نشست از کارگاههای آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک تبریز در رشته های بیوتکنولوژِی و گیاهان دارویی بازدید بعمل آمد.