اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 10 شهريور 1397
کد 3699

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در پیامی فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان را تسلیت گفت.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در پیامی فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با صدور پیامی، فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ابا عبداله الحسین (ع) را به عموم شیعیان و دوستداران آن حضرت و خانواده معزز آموزش فنی و حرفه ای استان تسلیت گفت.
متن پیام تسلیت بدین شرح است :

 
در زندگی حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، یک نقطه‌ی برجسته، مثل قله‌ای که همه‌ی دامنه‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد، وجود دارد و آن عاشورا است.       ((مقام معظم رهبری ))

عاشورا، شراره عشق حق است که بر جان عاشقان حسین فرو می ریزد وهیچ نقطه ای در هویت هستی نیست که از حرکت و شعر و شعور عاشورایی خالی باشد.
حسین (ع)، عاشورا را آفرید و عاشورا حسینیان را، و اینک نوایی آشنا به گوش می رسد : باز این چه شورش است که در خلق عالم است...
و اینک دگر بار ماه محرم ، ماهی که در آن تجسم حقیقی آزادی، عدالت و حق جویی به شهادت می رسد اما الگویی می شود جاویدان برای تمامی سالکان مسلک آرمان و آرمان خواهی. ماه عشق و دلدادگی، ماه پیوند خوردن با مکتب عاشورا فرا می رسد و عزاداران سالار شهیدان فرصت را مغتنم شمرده و به تجدید میثاق با مکتب حضرت ابا عبدالله که مکتب انقلاب اسلامی ما برگفته از آن مکتب است اقدام خواهند نمود.
 کربلا صحنه وقوع حماسه جاویدی است که وجدان انسان های آگاه، صلابت آسمانی اش را ستایش می کند و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرود می آورد. نام آنانی که در معراج کربلا تن به خاک سپردند و به افلاک پرکشیدند، بعد از گذر قرن ها هم چنان بر تارک تاریخ می درخشد.
فرا رسیدن ماه عزای حسینی، ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه شهادت سالار آزادگان جهان و سرور شهیدان اسلام امام حسین (علیه السلام) و هفتاد و دو یار وفادار را به همه شیعیان و همکاران گرامی ام در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تسلیت عرض می نمایم.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                     یعقوب نماینده
                                                                                                مدیرکل