اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 17 مهر 1397
کد 3712

برای اولین بار در کشور در استان آذربایجان شرقی صورت گرفت:

برگزاری آزمون آنلاین سیار هنگ مرزی جلفا در این شهرستان

اولین دوره آزمون آنلاین سیار در شهرستان جلفا برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، علی مسگر عصر، رئیس اداره سنجش و ارزشیابی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، ضمن اعلام این خبر افزود: امروزه استفاده از ابزار ارزیابی الکترونیکی در اکثر سازمانهای آموزشی دولتی و بخش خصوصی، به ویژه در سازمانهای مرتبط با آموزشهای فنی و حرفه ای در بسیاری از کشورها پیاده سازی شده و درحال توسعه وگسترش است.
وی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای تحقق دولت الکترونیک، تسریع و تسهیل ارائه خدمات به ذی نفعان و کاهش هزینه ها و افزایش روایی و سلامت آزمونهای تئوری، تمهیدات لازم جهت برگزاری آزمونهای الکترونیکی را فراهم نموده است.
رئیس اداره سنجش و ارزشیابی آموزش فنی و حرفه ای استان، در ادامه افزود: با توجه به دستورالعملهای سازمان در خصوص برگزاری آزمون در پادگانها و سایر مناطقی که امکان برگزاری آزمونهای الکترونیکی بعلت عدم وجود زیرساختهای لازم امکان پذیر نمی باشد ، می بایست بصورت کتبی - کاغذی آزمون برگزار و نتایج طی یک فرآیند طولانی که حداقل 10 روز کاری زمان می برد اعلام و تمهیدات لازم جهت برگزاری آزمونهای عملی پیش بینی و اجرا گردد.
این امر علاوه بر زمانبر بودن فرآیند کار و عدم روایی مناسب و همچنین مشکلات مربوط به ایاب و ذهاب و هزینه های مربوط به برگزاری آزمون و یا درخصوص نیروهای نظامی و انتظامی ترخیص و یا در دسترس نبودن نفرات ، اخذ آزمون بسیار مشکل و وقت گیر می باشد.
اداره سنجش و ارزشیابی مهارت استان با همکاری دفترارزشیابی مهارت سازمان و راهنمایی های مدیرکل محترم نسبت به خریداری چهاردستگاه تبلت ویندوز به همراه امکانات اینترنت همراه، اقدام و با ایجاد حوزه آزمون سیار در سامانه آزمونهای الکترونیکی، امکان برگزاری الکترونیکی کلیه آزمونهای خارج از مرکز ( صنایع ، روستایی، سیار شهری، پادگان و ...)فراهم نموده است.
بر این اساس، برای اولین بار درکشور، آزمون هنگ مرزی جلفا در شهر جلفا برای 15 نفر شرکت کننده بصورت الکترونیکی برگزار و نتایج آزمون درهمان روز اعلام و برنامه ریزی جهت برگزاری آزمونهای عملی برای قبول شدگان این آزمون توسط مرکز هادیشهر انجام خواهد شد.