اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 30 مهر 1397
کد 3724

در راستای نیاز سنجی آموزش های مهارتی در روستاهای ورزقان صورت گرفت:

برگزاری نشست مشورتی با دهیاران بخش مرکزی این شهرستان

نشست مشورتی با دهیاران بخش مرکزی شهرستان ورزقان در راستای نیازسنجی آموزش های فنی و حرفه ای با حضور دهیاران بخش مرکزی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، میکائیلی، بخشدار مرکزی ورزقان، ضمن ابراز خرسندی از اجرای دوره های مهارتی برای دهیاران و روستاییان منطقه ورزقان گفت: با توجه به وجود ظرفیت و پتانسل های غنی منطقه، آموزش های فنی و حرفه ای، نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز بازارکار در کشورهای مختلف جهان ایفا می کنند.
وی در ادامه افزود: سرمایه انسانی نقش محوری در توفیق کشور برای ورود به اقتصاد جدید ایفاء نموده است.
میکائیلی، خاطر نشان کرد: جوانان روستایی از جمله سرمایه های انسانی مهم کشور محسوب می گردند به طوری که امروزه جوانان روستایی بخش عظیمی از جمعیت و نیروی کار جامعه را تشکیل می دهند و به عنوان بازوی کار در بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده های روستایی نقش ارزنده ای دارند که در این میان گسترش آموزش های فنی و حرفه ای در جهت ارتقاء مهارت های آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
وی از دهیاران خواست؛ در زمینه برگزاری دوره های مهارتی، ضمن اطلاع رسانی و انجام نیازسنجی، همکاری تنگاتنگی با مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان داشته باشند.
ابوالفضل آتمیانلو، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان نیز، ضمن  ارائه گزارشی از اجرای دوره های فنی و حرفه ای برای دهیاران و روستاییان بخش مرکزی درسال 96 و شش ماهه اول 97، از تلاش و پیگیری های بخشدار و دهیاران تلاشگر بخش مرکزی تشکر کرد و  اظهار داشت: با توجه به جایگاه و نقش آموزش های فنی و حرفه ای در مهارت آموزی و تربیت نیروی کار ماهر و وجود ظرفیت و پتانسیل این منطقه در حوزه کشاورزی و معادن، ورود جوانان و فارغ التحصیلان را به این مقوله، نیازمند فرهنگ سازی و همت همگانی دانست و نقش دهیاران را بعنوان مدیران اجرایی روستاها در اجرای این ماموریت، بسیار مهم و کلیدی خواند.
وی در ادامه افزود: لزوم توجه به نیازهای قشر جوامع روستایی و هدایت آنها در افزایش توانایی ها و مهارت های فنی و اجتماعی بر هیچ کس پوشیده نیست.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان خاطر نشان ساخت: ارتقای سطح مهارتی جوانان روستایی باید به گونه ای باشد که آنها را به سوی بهینه سازی روش های تولیدی و بهره وری از امکانات موجود سوق داده  و تامین کننده بخشی از اهداف توسعه روستایی باشد تا از مهاجرت به شهرها جلوگیری شود.