اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 6 آبان 1397
کد 3736

با رای اعتماد مجلس؛ «شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد

با رای اعتماد مجلس؛ «شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روز شنبه، پنجم آبان ماه جاری برای بررسی صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی کار، اقتصاد، راه و صنعت که رییس‌جمهور یکشنبه گذشته با ارسال نامه‌ای به هیات رییسه مجلس آن‌ها را معرفی کرده بود، تشکیل جلسه دادند و هر 4 وزیر پیشنهادی توانستند موافقت مجلس را جلب کنند.
به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طی یک هفته گذشته چهار وزیر پیشنهادی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کمیسیون های تخصصی و سایر کمیسیون‌ها  حضور پیدا  کردند و توضیحاتی را به نمایندگان در مورد ابهامات احتمالی ارائه دادند.
 جلسه علنی بعدازظهر شنبه پنجم آبان ماه مجلس شورای اسلامی که برای بررسی صلاحیت رحمانی، شریعتمداری، سلامی و دژپسند وزرای پیشنهادی صنعت، تعاون، راه و اقتصاد تشکیل شد،
 در جلسه شنبه شب مجلس و پس از بررسی صلاحیت چهار وزیر پیشنهادی، رای‌گیری برای صلاحیت چهار وزیر پیشنهادی انجام شد. پس از توزیع کارت‌های رای‌گیری بین نمایندگان، نمایندگان سه فراکسیون سیاسی مجلس برای شمارش آرا به هیات رئیسه فرا خوانده شدند.
 رییس مجلس شورای اسلامی نیز از اعضای دولت و نمایندگان تشکر کرد و در ادامه وزرای پیشنهادی و نمایندگان دولت جلسه علنی مجلس را ترک کردند.
 * نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نوبت بعدازظهر شنبه پنجم آبان ماه جاری جلسه علنی قوه مقننه، فرهاد دژپسند  را با با ۲۰۰ رای موافق، ۵۰رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع از مجموع ۲۶۵ نماینده حاضر در جلسه به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی ، رضا رحمانی را با ۲۰۳ رای موافق، ۴۹ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۶۵ رای ماخوذه به عنوان وزیر صنعت، محمد اسلامی را با ۱۵۱ رای موافق و ۹۸ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۶۴ برای وزارت راه و شهرسازی و محمد شریعتمداری را با ۱۹۶ رای موافق، ۶۳ رای مخالف و  ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۶۴ نماینده حاضر در جلسه به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب کردند.