اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 15 آبان 1397
کد 3744

توسط رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور عنوان شد:

ارائه آموزشهای مهارتی به 34 هزار نفر از زندانیان کشور در شش ماهه ی نخست سال جاری

معاون محترم وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با حضور در استان آذربایجان شرقی از مرکز حرفه آموزی و اشتغال زندانیان استان در شهر سهند بازدید و از نزدیک با مدیران کل زندان های استان و زندانیان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، دکتر پاک سرشت، معاون محترم وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از عقد تفاهم نامه آموزش فنی و حرفه ای  با سازمان زندان های کشور خبر داد و گفت :  این آموزش ها متناسب با علاقمندی بازار کار و فرصت های اشتغال افراد تحت آموزش انجام گرفته تا بعد از پایان دوره محکومیت بتوانند در بازار کار فعالیت کنند.
وی گفت :  بعد از تجزیه و تحلیل و بررسی فعالیت این افراد نتایج خودکفایی زندانیان آموزش دیده ارائه خواهد شد.
دکتر پاک سرشت ادامه داد: در آذربایجان شرقی هم در شش ماه نخست امسال 17000 نفر از این افراد تحت این آموزش ها قرار گرفته اند که بیشتر این مهارت ها در زمینه قالی بافی است.
وی ابراز امیدواری کرد در آینده بخش متنوعی از مهارتها آموزش داده شود و توانمندی این افراد بیشتر شود.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: در آینده بخش خصوصی بازار عرضه و تقاضا و مدیریت، این کارگاهها را نیز مدیریت خواهد کرد و این جزو برنامه های آینده این سازمان است.
وی ابراز امیدواری کرد با ادامه این فعالیت ها بتوانیم عدم بازگشت به جرم زندانیان را ارتقا داده و گامی مهم در راستای توانمند سازی زندانیان برداریم.
وی گفت: فعلا آموزش های مهارتی به عنوان یک اقدام ترمیمی و توانمند سازی در زندان ها قابل توجه بوده و امیدواریم با این همکاری ها بتوانیم در دیگر استانهای کشور این آموزش ها را گسترش داده و شاهد رونق این نوع همکاری باشیم.