اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 26 آبان 1397
کد 3762

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر

کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر در مرکز آموزش ورزقان برگزار گردید.

ابوالفضل آتمیانلو، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان ضمن اعلام این خبر افزود: کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر با هدف آگاه سازی کارآموزان و مربیان مرکز در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، ابوالفضل آتمیانلو، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان ضمن اعلام این خبر افزود: کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر با هدف آگاه سازی کارآموزان و مربیان مرکز در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان برگزار گردید.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان در این خصوص ابراز داشت: انواع مواد مخدر، تنها جسم فرد را درگیر نمی‌سازد، بلکه روح و روان را بشدت درگیر می‌کند و اگر فردی گرفتار شود، به سادگی از آن رهایی نمی‌یابد. بنابراین مهم‌ترین استراتژی مقابله با آن، پیشگیری است، چراکه درمان و ترک اعتیاد بسیار مشکل است.
سروان ظهوری، کارشناس اجتماعی نیروی انتظامی افزود: یکی از ویژگی‌های انسان کنجکاوی است. کنجکاوی حس مثبتی است و اگر بخوبی هدایت شود می‌تواند به شکوفایی بینجامد، ولی مثل هر حس دیگری، باید تحت کنترل شما باشد و حتی در مواقع خاص متوقف شود.
وی افزود: گاهی فرزندان ما سرگرمی مناسبی نمی‌یابند یا بیش از حد بیکار هستند و برای اوقات فراغت خود برنامه‌ای ندارند. این شرایط ممکن است آنها را به سمت سرگرمی‌هایی بکشد که عاقبت بدی برای آنها در پی دارد.
کارشناس اجتماعی نیروی انتظامی خاطر نشان ساخت: گاهی نوجوان برای این‌که در گروه خاصی پذیرفته شود، اقدام به تقلید از آنها و مصرف مواد مخدر می‌کند. این قشر از نوجوانان معمولا از توجه و محبت خانواده محرومند و می‌خواهند نیاز به توجه و محبت را از این طریق جبران کنند.
سروان ظهوری در ادامه افزود:آگاهی‌بخشی؛ مهم‌ترین راه مبارزه با مواد مخدر و آسیب های ناشی ازاستعمال آن می باشد و دومین راه موثر پیشگیری از اعتیاد، این است که روابط خود را با فرزندانمان افزایش داده و با آنها ارتباط خوبی داشته باشیم.
وی همچنین استفاده از ورزش را  به عنوان یک ابزار بسیار مناسب در جهت کاهش خطر اعتیاد دانست و افزود:  ورزش با تاثیر بر فیزیولوژی بدن باعث افزایش تعریق، افزایش ضربان قلب، کاهش اضطراب و افسردگی می‌شود و از طریق افزایش ترشح هورمون‌های مختلف باعث تقویت روحیه فرد و انبساط خاطر وی می‌شود.
در پایان، به سوالات مربیان و کارآموزان در زمینه انواع مواد مخدر و آسیب های ناشی از پاسخ داده شد.