اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 1 آذر 1397
کد 3770

برگزاری کمیته طرح ایران مهارت در آموزش و پرورش ورزقان

درراستای اجرای طرح ایران مهارت با حضور مدیر و کارشناسان آموزش و پرورش منطقه ورزقان کمیته طرح ایران مهارت و نماینده انجمن صنفی آموزشگاههای آزاد تشکیل گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، عادل ملک زاده، مدیر آموزش و پرورش منطقه ورزقان ضمن اشاره به کلیات و ماهیت این طرح، به جایگاه آموزش های فنی و حرفه ای در اشتغال و هدایت شغلی دانش آموزان اشاره نمود و اظهار داشت: اجرای این طرح در مدارس برای دانش آموزان دوره متوسطه اول یک حرکت علمی و کارشناسی شده می باشد و دانش آموزان را نسبت به آینده شغلی با انتخاب هوشمندانه رشته تحصلی و شغلی امیداورکرده و زمینه را برای آینده شغلی و تحصیلی دانش آموزان فراهم خواهد نمود.
 وی در ادامه افزود: با توجه به وجود ظرفیت و پتانسیل بالای منطقه و مدارس از تمامی مدیران و کارشناسان خواستار همکاری تنگاتنگ با مرکز آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاههای آزاد به منظور عملیاتی شدن این طرح گردید.
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان نیز اظهار داشت: امروزه نیاز به آموزش های فنی و حرفه ای  در راستای توانمندسازی جوانان و فارغ التحصیلان به منظور ورود به بازارکار و خوداشتغال زایی در جامعه کاملا مشهود است .
آتمیانلو، نیاز به آموزش های مهارتی در استان و شهرستان به خوبی لمس و حضور و شرکت جوانان منطقه در دوره های مهارتی در مرکز و روستاهای شهرستان گواه این موضو ع می باشد
 وی اجرای طرح ایران مهارت را طرح خوبی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت:  با اجرای این طرح، زمینه و بستر لازم برای اشتغال زایی جوانان و آشنایی آنها با حرفه های موجود در صنعت فراهم گردیده است.
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان افزود:  شرکت در این طرح و اجرای آن برای دانش آموزان دوره اول متوسطه، دید و افقی جدید از آینده برای آنا فراهم خواهد ساخت، چرا که درکنار یادگیری دوره های مهارتی، دانش آموزان قادر خواهند بود بصورت علمی و با آگاهی نسبت به انتخاب رشته شغلی خود اقدام نمایند.
وی در پایان افزود: برای اجرای این طرح، مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان از تمام ظرفیت و امکانات موجود استفاده خواهد کرد تا این طرح در شهرستان بنحو احسن اجرا گردد .