اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 7 آذر 1397
کد 3777

گزارش سفر معاون محترم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به استان کردستان

گزارش سفر دو روزه ی دکتر پاک سرشت، معاون محترم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به استان کردستان
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نوزدهمین سفر استانی خود به استان کردستان سفر کرد تا برنامه های آموزش مهارتی و گسترش ایده گفتگوی ملی مهارت را از نزدیک پیگیری نماید.
بنابر این گزارش ، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه دوم آذرماه سال جاری سنندج، نشست با رؤسای ستادی و مراکز آموزش فنی و حرفه ای، کارکنان، مربیان و جمعی از مدیران و مؤسسان آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد استان کردستان، بازدید از کارگاه های مهارت آموزی مستقر در گروه 33 توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران، بازدید از پروژه نیمه تمام مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کامیاران، حضور در جشن میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)، بازدید از کارگاه های مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کامیاران و بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید ورمقانی شهرستان سنندج از برنامه های دکتر سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به استان کردستان بود.

سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه سنندج
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سخنرانی خود پیش از خطبه های نماز جمعه سنندج،  دوم آذرماه جاری گفت: با وحدت بین مردم و مسئولان دشمنان قادر به دستیابی به اهداف شوم خود نخواهند بود.
دکتر پاک سرشت با تبریک هفته وحدت یادآور شد: در وحدت باید رویکردمان برای رفع مشکلات باشد چرا که تجربه جوامع مختلف نشان داده هر زمان وحدت باشد، مشکلات نیز بر طرف می شود.
وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات ما با تدبیر و هوشیاری مسئولان حل می شود، گفت: با وحدت بین مردم و مسئولان دشمنان قادر به دستیابی به اهداف شوم خود نخواهند بود.
دکتر پاک سرشت با اشاره به اینکه هیچ قوم و طایفه ای در کشور نباید احساس بی نیازی به وحدت داشته باشد، تأکید کرد: وظیفه همه است در شرایط کنونی که تحت فشارهای اقتصادی دشمن قرار داریم در راستای حفظ وحدت گام برداشته و برای پیشرفت و توسعه کشور همت خود را بکار گیریم.
 
در دولت های یازدهم و دوازدهم به استان های مرزی و کمتر توسعه یافته توجه خاصی شده است
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم به استان های مرزی و کمتر توسعه یافته توجه خاصی شده است و رئیس جمهوری همواره بر رفع مسایل و مشکلات این مناطق به عنوان یک وظیفه مهم تأکید کرده اند.
وی ادامه داد: تلاش این دولت در بخش های مختلف نتیجه داده اما این به معنای آن نیست که مشکلی وجود ندارد.
مرزی بودن نه تنها تهدید نیست بلکه یک فرصت برای توسعه است
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه سیاست دولت در مناطق مرزی استفاده از منافع مرزی است، افزود: دولت اعتقاد دارد که مرزی بودن نه تنها تهدید نیست بلکه یک فرصت برای توسعه است.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه ایجاد اشتغال برای جوانان اقدامات ارزشمندی انجام داده است
دکتر پاک سرشت گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه ایجاد اشتغال برای جوانان اقدامات ارزشمندی انجام داده که تخصیص یک هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار و روستایی از جمله این اقدامات است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه اظهار داشت: در تمام شهرهای استان کردستان مراکز آموزش فنی و حرفه ای وجود دارد و تلاش ما این است که آموزش ها منتهی به اشتغال برای جوانان شود.
رشد 46 درصدی تولید محصولات کشاورزی در کردستان در دولت تدبیر و امید
دکتر پاک سرشت به رشد 46 درصدی تولید محصولات کشاورزی در کردستان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و یادآور شد: در طول خدمت این دولت تاکنون برای 8 هزار نفر در حوزه کشاورزی در این استان اشتغال ایجاد شده است.
اقدامات خوبی در حوزه های بهزیستی و تأمین اجتماعی در کردستان انجام شده است
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حوزه های بهزیستی و تأمین اجتماعی در کردستان اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: اختصاص 3 هزار میلیارد ریال به بانک توسعه تعاون در راستای پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال برای 17 هزار نفر در قالب تعاونی ها از دیگر برنامه های دولت در این استان است.
اجرای پروژه های بزرگ در بخش صنعت و معدن
وی اضافه کرد: در بخش صنعت و معدن هم در کردستان پروژه های بزرگی اجرا شده یا در دست اجرا است کما اینکه تکمیل زنجیره فولاد در این استان با ظرفیت یک و نیم تن و فعالیت پتروشیمی فرصت های بسیار خوبی برای توسعه است.
ارائه الگوهای جدید در ارائه آموزش های مهارتی در دستور کار سازمان قرار گرفته است
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست با رؤسای ستادی و مراکز آموزش فنی و حرفه ای، کارکنان، مربیان و جمعی از مدیران و مؤسسان آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد استان کردستان گفت: ارائه الگوهای جدید در ارائه آموزش های مهارتی در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
دکتر پاک سرشت در نشست مذکور با اشاره به  تدوین و بهره گیری این سازمان از الگوهای جدید در ارائه اموزش های مهارتی گفت: امروزه الگوهای ارائه آموزش های مهارتی باید متناسب و همسو و هم جهت با نیاز روز کشور و بازار کار باشد.
وی با اشاره به جایگاه آموزش فنی و حرفه ای در استان کردستان گفت: در بازدید های به عمل آمده از کارگاه های آموزشی متوجه این موضوع شدم که خوشبختانه جایگاه آموزش های مهارتی در استان کردستان به درستی تفهیم شده است و این نشان از تلاش و کوشش تمام کارکنان و مجموعه این اداره کل در سطح استان است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این نوید را به همه همکاران می دهم که مدیریت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مسیر شنیدن و حل مشکلات موجود قدم برداشته و در مسیر رفع این دغدغه ها قرار دارد.
آموزش های فنی و حرفه ای باید وارد ریل جدیدی شود
وی گفت: از زمانیکه در تیم مدیریت سازمان مستقر شدم اولین موضوعی که مورد بررسی قرار دادیم این است که مسیری که تاکنون طی کردیم مسیری درست بوده یا نه؟
دکتر پاک سرشت افزود: من این توفیق را داشتم قبل از اینکه مدیریت سازمان را به عهده بگیریم یک مطالعه جامعی را برای هیئت دولت انجام دادم چالش های فنی و حرفه ای در کشور را به صورت بررسی تطبیقی با کشورهای دیگر مورد مطالعه قرار دادم و در اختیار دولت قرار دادم .
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به انجام مطالعات جامع خود در حوزه آموزش های مهارتی قبل از ورود به سازمان گفت: کماکان برآن تصور اعتقاد دارم آموزش فنی و حرفه ای باید وارد ریل جدیدی بشود. این به این معنی است که ما مدت طولانی بدون اینکه به بهبود بنیانی و تغییرات بنیادین مدیریت آموزش های فنی و حرفه ای فکر کنیم با یک الگو متعارف نزدیک به آموزش و پرورش و آموزش عالی این سازمان را اداره کرده ایم که امروزه متاسفانه مسائلی گریبان گیر این سازمان شده است .
دکتر پاک سرشت افزود: آموزش های فنی و حرفه ای مدل مدیریتی کاملاً متفاوت از مدل آموزش و پرورش و آموزش عالی است ولی در مدت زمان گذشته با مدل متعارفی که اعمال شده همه به خصوص مسئولان کلیدی سازمان به این نتیجه رسیده ایم که باید یک الگوی جدید برای آموزش های فنی و حرفه ای ایجاد شود.
وی ادامه داد: مدلی که در این مدت اجرا شده شاید منطبق با وضعیت اقتصادی و صنعتی کشور بوده باشد  ولی اکنون وارد یک اتمسفر و یک اکوسیستم جدید برای آموزش های فنی و حرفه ای می شویم و  باید این سوال را از خود داشته باشیم که آیا آمادگی داریم وارد آن بشویم یا نه .
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مواردی که می توان گفت که بیش از 5 ماه برای آن برنامه ریزی شده است، بحث آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد بوده که به این نتیجه رسیدیم که باید تغییر رژیم مدیریت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد صورت گیرد تا بتواند پاسخگوی نیازهای مطرح این آموزشگاه ها باشد .
وی افزود: کلیدی ترین موضوع این است که در شأن و منزلت این آموزش ها و ارتقاء جایگاه آن ها ظاهر شویم. پاک سرشت گفت: متأسفانه باید بگویم تصویری در جامعه و افکارعمومی در خصوص اثربخشی این آموزش ها وجود ندارد و آن نقش حیاتی که باید در اقتصاد و صنعت ایفا کنیم، نداریم.
پاک سرشت با بیان این که آموزش های مهارتی بازاری نهفته در خود دارد، اظهار داشت: با اصلاح رویه و بهبود فرآیند ها می توانیم این بازار نهفته و بالقوه را به بازاری پویا برای جوانان ایرانی مبدل سازیم.
 رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از واگذاری بسیاری از فعالیت های آموزشی این سازمان به بخش خصوصی و آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد در برنامه های آتی سازمان خبر داد و گفت: به همین منظور دفتری در وزارت علوم تخصیص داده شود که بازاریابی آموزش های فنی و حرفه ای به خصوص با محوریت آموزشگاه های فنی و حرفه ای  آزاد صورت پذیرد.
دکتر پاک سرشت گفت: در مدل جدید می کوشیم با اهمیت بیش از پیش به مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، گام های بنیادی و خوبی را در راستای به روز کردن دانش و تجربه این افراد برداریم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پایان با اشاره به نظام جامع آموزش های فنی و حرفه ای که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است گفت: آئین  نامه های این نظام در حال تهیه و تدوین است که با تعامل و همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور،  امیدواریم در آینده ای نزدیک این مهم نهایی و عملیاتی شود.
مهارت آموزی به یک مؤلفه جدایی ناپذیر در دوره خدمت سربازی تبدیل می شود
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همچنین در بازدید از کارگاه های مهارت آموزی مستقر در گروه 33 توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: مهارت آموزی باید به یک مؤلفه جدایی ناپذیر در دوره خدمت سربازی تبدیل شود تا کسی که از این دوره ترخیص می شود، فردی توانمند باشد.
دکتر پاک سرشت اظهار داشت: هدف ما این است که پروژه مهارت آموزی سربازان به جریانی معمول در دوره های خدمت سربازی تبدیل شود تا بتوانیم ادعا کنیم این ایده منحصر بفردی است که در کشور اجرا شده است.
 
وی یادآور شد: افرادی که وارد خدمت نظام وظیفه می شوند اگر مهارت نداشته باشند با مهارتی که در طول خدمت سربازی فرا می گیرند توانمند شده و  می توانند در آینده شغلی پیدا کرده یا فعالیت خود را به وجه بهتری ادامه دهند.
دکتر پاک سرشت تأکید کرد: آموزش های حین سربازی از پروژه های ارزشمند و هوشمندانه ای است که از سال گذشته شروع شده و با تلاش جدی ستاد کل نیروهای مسلح به ویژه سرلشگر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به پروژه ای ملی تبدیل شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: اگر آموزش فنی و حرفه ای و مهارت آموزی را جدی نگیریم دچار خسران می شویم.
وی یادآور شد: حمایت های معنوی و سیاسی و اراده موجود در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و همچنین ستاد کل نیروهای مسلح منجر به شکل گیری قرارگاه مهارت آموزی شد که در نوع خود اقدامی ابتکاری و ارزشمند است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه در آینده ثمرات این تفکر بلند و اراده نیرومند را بیشتر خواهیم دید گفت: این موضوع،  پروژه ای ملی است که اهمیت آن بر همگان مشخص شده و روز به روز گسترش پیدا می کند و ضمن اینکه می توانیم تجربه های مطلوب و ارزشمند خود را منتشر کنیم و در مواقعی که لازم است اصلاحات لازم را انجام دهیم.
دکتر پاک سرشت با اشاره به اینکه لازم است تمام انرژی خود را بگذاریم تا به الگوی مطلوب برسیم، تأکید کرد: مقرر شده است که از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور فردی برای حضور در قرارگاه مهارت آموزی مأمور شود تا در یک مقطع زمانی مشخص مسأله قرارگاه و پیوند آن با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را به طور جدی تر پیگیری کند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: نتیجه این اقدامات موجب می شود مهارت آموزی به یک مؤلفه جدایی ناپذیر خدمت دوره سربازی تبدیل و یک امتیاز، مزیت و ویژگی برای نیروهای مسلح کشور محسوب شود.
دکتر پاک سرشت اظهار امیدواری کرد: به زودی برنامه ها مدون تر شده و چگونگی آموزش ها و حوزه های آن مشخص می شود به این ترتیب اگر آموزشی ارائه شود با محیط زندگی فرد و نیازها، فرصت های شغلی و شرایط اقتصادی آن تناسب داشته باشد.
وی در پایان یادآور شد: در بازدید از کارگاه های مهارت آموزی پادگان لشگر 28 ارتش جمهوری اسلامی در کردستان اگر کاستی، نیازی و تجهیزاتی لازم باشد را تأمین و رفع می کنیم تا با قوتی افزون آموزش ها تداوم یابند.
ضرورت توسعه و گسترش بیش از پیش آموزش های مهارتی
رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در بازدید از پروژه نیمه تمام مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کامیاران بر ضرورت توسعه و گسترش بیش از پیش آموزش های مهارتی تأکید کرد.
دکتر پاک سرشت در سفر دو روزه به استان کردستان به همراه مهندس نادر فخری، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان، حجت الاسلام والمسلیمن علیمحمدی، امام جمعه شهر کامیاران از پروژه نیمه تمام مرکز آموزش فنی وحرفه ای این شهرستان بازدید کرد و در جریان روند احداث این پروژه ملی  قرار گرفت.
دکتر پاک سرشت با تأکید بر لزوم توسعه و گسترش بیش از پیش آموزش های مهارتی در سطح کشور افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان متولی ارائه آموزش های مهارتی غیر رسمی در سطح کشور می تواند تأثیر مهم و بسزایی در تحقق شعار سال جاری« حمایت از کالای ایرانی» از طریق کمک به بهره وری تولید با تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآمد و خودکفایی ملی داشته باشد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور توسعه و گسترش آموزش های مهارتی را یکی از ارکان و مؤلفه های توسعه همه جانبه کشور دانست و اظهار امیدواری کرد: با تعامل و همکاری دوسویه میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و مسئولان ارشد استان کردستان بتوانیم نسبت به تکمیل و تجهیز پروژه های نیمه تمام از جمله پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کامیاران گام های سازنده ای را برداریم.
گفتنی است، پروژه نیمه تمام مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کامیاران در سال 1386 کلنگ زنی شده است و تاکنون 45% پیشرفت فیزیکی داشته است.
ارائه آموزش های مهارتی به استان های مرزی و کمتر برخوردار از برنامه های مهم سازمان است
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جشن میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) در استان کردستان گفت: ارائه آموزش های مهارتی به استان های مرزی و کمتر برخوردار از برنامه های مهم این سازمان است.
دکتر پاک سرشت با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین اهداف اصلی پیامبر (ص) برقراری وحدت بود، افزود: رسیدن به اهداف نظام اسلامی با مهم و حیاتی دانستن وحدت و یکپارچگی در کشور امکان پذیر است.
دکتر پاک سرشت اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان مشکلاتی را برای کشورمان به وجود آورده اند می توانیم با تلاش خود در آینده نزدیک با غلبه بر این مشکلات به کشوری توسعه یافته و موفق تبدیل شویم .
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورگفت: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای به کاهش بیکاری به ویژه در استان های کمتر برخوردار کمک می کند.
دکتر پاک سرشت تأکید کرد: یکی از رسالت های سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور این است که به استان های مرزی و کمتر برخوردار در بخش های مختلف خدمات بیشتری ارائه دهد.
وی یادآور شد: در بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد در استان کردستان شاهد زحمات و خدمات فعالان این حوزه ها با وجود کاستی ها بودم .
همچنین در این آئین، از رضا رزوان که در مسابقات جهانی مهارت روسیه 2018 (اوراسیا) مدال نقره در رشته تأسیسات الکترونیکی کسب کرده بود و فاروق محمد امینی، مربی وی تقدیر شد.
بازدید از کارگاه های مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کامیاران
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور جمعه، دوم آذرماه سال جاری در سفر به استان کردستان از کارگاه های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه ای برادران و خواهران شهرستان کامیاران بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت های این مرکز آموزشی بیش از پیش آشنا شد.
دکترپاک سرشت ارائه آموزش های مهارتی متناسب با ظرفیت های شهرستانی و بازار کار در راستای کمک به حل مشکلات این شهرستان را بخشی از اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در کامیاران برشمرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: در سال گذشته 10% از اعتبارات استانی به این شهرستان اختصاص داده شده است که این مقدار بالغ بر 1 میلیارد و 100 میلیون ریال است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  تلاش در راستای تکمیل پروژه نیمه تمام مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کامیاران را از دیگر برنامه های این سازمان در این شهرستان عنوان و اظهار امیدواری کرد: با رایزینی هایی که در این سفر با استاندار کردستان صورت خواهد گرفت، شاهد به نتیجه رسیدن این پروژه ملی که از ملزومات توسعه شهرستان کامیاران است، باشیم.
گفتنی است، تکمیل و احداث پروژه نیمه تمام مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کامیاران از محل اعتبارات استانی و تجهیز توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور صورت خواهد گرفت.
مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کامیاران دارای 6 کارگاه ثابت و 31 حرفه آموزشی در بخش برادران و 3 کارگاه ثابت با 24 حرفه آموزشی در بخش خواهران در حال انجام فعالیت است.
بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید ورمقانی شهرستان سنندج
دکتر پاک سرشت در سفر به استان کردستان از کارگاه های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید ورمقانی سنندج بازدید و از نزدیک با روند اجرای دوره های مختلف آموزشی در این مرکز آشنا شد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این بازدید گفت: در راستای اجرای عدالت اجتماعی و امکان استفاده و بهره مندی آحاد افراد جامعه به ویژه روستائیان از امکانات و تجهیزات مراکز آموزش فنی و حرفه ای در استان کردستان، مجوز راه اندازی مجدد خوابگاه شبانه روزی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید ورمقانی سنندج صادر شد.
گفتنی است، مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید ورمقانی سنندج با دارا بودن 11 کارگاه آموزشی به عنوان بزرگترین مرکز آموزش فنی و حرفه ای سطح استان در حال فعالیت است.
بازدید از زندان مرکزی سنندج
دکتر پاک سرشت در سفر به استان کردستان از کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی زندان مرکزی سنندج بازدید کرد.
وی در ابتدای این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته در راستای توانمندسازی زندانیان در حوزه اشتغال و حرفه آموزی گفت: خوشبختانه شواهد حاکی از آن است که مجموعه زندان و فنی و حرفه ای در کردستان اقدامات بسیار خوبی را در راستای توسعه حرفه آموزی در این استان انجام داده اند که این مهم حاکی از تعامل بسیار خوب میان این دو مجموعه در استان کردستان است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: تلاش اداره کل زندان های استان کردستان در راستای توسعه فضاهای آموزش فنی و حرفه ای کاملاً مشهود است و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز این آمادگی را دارد تا با توجه به امکانات و ظرفیت های موجود، زندان های استان را در این راستا حمایت کند.
 
اصلاح فرآیندها، پویایی و بالندگی سازمانی را به دنبال دارد
 معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، روز جمعه دوم آذر ماه سال جاری در نشست با رؤسای ستادی و مراکز آموزش فنی و حرفه ای، کارکنان، مربیان و جمعی از مدیران و مؤسسان آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد استان کردستان گفت: ایجاد تحول و اصلاح تدریجی در فرآیندها،  موجب رشد، پویایی و بالندگی سازمان می شود.
مهندس نادر فخری در نشست مذکور با اشاره به ایجاد تغییر فرآیندها در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: ایجاد تحول یکی از ارکان اصلی بازگشت رشد پویایی و بالندگی به مجموعه این سازمان است.
وی افزود: اگر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بتواند نقش اصلی و تأثیرگذار خود را که همان تربیت نیروی متخصص و کارآمد و کمک به بهره وری تولید است به درستی ایفاء کند می تواند سهم بزرگی در توسعه و رشد اقتصادی ایران اسلامی داشته باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی و جایگزینی آن با فرهنگ مدرک گرایی را یکی از مؤلفه های اصلی در حل مشکل بیکاری در بین جوانان کردستانی دانست.
وی گفت: مهارت می تواند منجر به تولید ثروت شود چرا که استان کردستان با دارا بودن پتانسیل های بالا در زمینه های مختلف اعم از کشاورزی، گردشگری، معادن و دارا بودن ظرفیت های آبی مناسب و همچنین همسایگی با اقلیم کردستان عراق و وجود نیروی انسانی متعهد و ولایت مدار می تواند با تلفیق مهارت و تخصص، بحران بیکاری پیش رو را پشت سر بگذارد.
مهندس فخری با اشاره به تخصیص اعتبارات به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: خوشبختانه با حمایت های همه جانبه دولت و پیگیری های مجدانه رئیس سازمان، شاهد افزایش چشمگیر اعتبارات در حوزه های مختلف هستیم.
وی از افزایش دوبرابری تخصیص اعتبارات در 3 ماهه سوم نسبت به 6 ماه اول سال جاری خبر داد و گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری رقم تخصیص اعتبار به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور 39% بوده است که در 3 ماهه سوم سال جاری شاهد تخصیص 65% اعتبارات به سازمان هستیم که این خود نشان از آینده ای روشن برای سازمانی بالنده و پویا همچون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بخش دیگری از سخنان خود توجه ویژه به مربیان را از جمله برنامه های کاری سازمان دانست و اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان سازمانی آموزش دهنده و آموزش گیرنده با محوریت مربیان می تواند نوید بخش آینده ای روشن برای جوانان ایرانی به ویژه جوانان استان کردستان باشد.
وی از پرداخت تمام مطالبات کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان تا پایان هفته جاری خبر داد و افزود: با پیگیری های صورت گرفته، تخصیص و تزریق اعتبارات مناسب، شاهد پرداخت تمام مطالبات کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خواهیم بود.
مهندس فخری پیگیری روند تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی با سابقه در این سازمان را از دیگر برنامه های حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان در سال جاری عنوان کرد و گفت: خوشبختانه کمیته ای ویژه در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی با سابقه تشکیل شده است که امیدواریم این مهم نیز تحقق یابد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از اصلاح ساختار در چارت تشکیلات سازمان خبر داد و افزود: در راستای چاپک سازی سازمانی در فاز نخست، 93 پست و در فازدوم، 53 پست سازمانی از چارت سازمان کاسته شده است که در مراحل بعدی شاهد اصلاح ساختار چارت سازمانی در ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای و سپس مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور خواهیم بود.