اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 10 آذر 1397
کد 3781

بازدید نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو از مرکز آموزش تخصصی فنی و حرفه ای 3 تبریز

سرکار خانم دکتر زهرا ساعی، نماینده محترم مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و عضو کمیسون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی، با حضور در مرکز آموزشهای تخصصی فنی و حرفه ای 3 تبریز، از نزدیک با مربیان و کارآموزان دیدار و از کارگاههای آموزشی مرکز بازدید نمود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، سرکار خانم زهرا ساعی، نماینده محترم مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ضمن دیدار با مربیان و کارآموزان مرکز، از کارگاههای آموزش تخصصی انرژی های خورشیدی، نانو، آکواترونیک و طراحی لباس و آموزشگاه صنایع غذایی صنعتی با مشارکت آموزشگاه آزاد نیز، بازدید بعمل آورد.
یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی  و حرفه ای آذربایجان شرقی، گزارشی از عملکرد آموزش فنی و حرفه ای استان در 8 ماهه ی سال جاری، را ارائه نمود.
وی با اشاره به آموزش های ارائه شده در بخش دولتی و خصوصی ( آموزشگاههای آزاد) بیش از تعهدات ابلاغی سازمان افزود: در بخش دولتی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی توانسته است با تلاش و همکاری کارکنان، 4 میلیون و 808 هزار و 774 نفر- ساعت آموزش را در 700 حرفه آموزشی در بخش دولتی و 5 میلیون و 841 هزار و 348 نفر- ساعت آموزش  را در 341 حرفه، ارائه نماید.
نماینده محترم مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در این نشست، ضمن ابراز امیدواری از فعالیتهای آموزشی و فنی صورت گرفته در اداره کل آموزش فنی  و حرفه ای آذربایجان شرقی، عملکرد آموزشی استان را در حوزه مهارت آموزی به اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان را خوب و ارزشمند برشمرد.
وی خاطر نشان ساخت: استان آذربایجان شرقی در بحث انرژی های تجدید پذیر( انرژی های خورشیدی ) ظرفیت های بالایی دارد .

 

 
 سرکار خانم زهرا ساعی تصریح نمود: امیدوارم بتوانیم با هماهنگی های بیشتر در راستای تجهیز استان و حتی  استان های همجواراقدامات موثری برداریم تا در بحث ارز آوری، رفع آلودگی های آب و هوای تبریز و نیز، تربیت و اعزام افراد متخصص و تکنولوژی های مربوطه اقدام نماییم.
عضو کمیسون اجتماعی مجلس، در حاشیه این نشست، از کارگاههای آموزشی مرکز تخصصی فنی و حرفه ای 3 تبریز بازدید بعمل آورد.