اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 12 آذر 1397
کد 3784

هم زمان با روز جهانی معلولین:

روز جهانی معلولین در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گرامی داشته شد

امروز، دوشنبه، 12 آذر ماه و سوم دسامبر میلادی، مصادف با روز جهانی معلولین، این روز در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، گرامی داشته شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، امروز، دوشنبه، 12 آذر ماه و سوم دسامبر میلادی، مصادف با روز جهانی معلولین، این روز در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، گرامی داشته شد.
دکتر رضا وکالتی، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی، میرداود علوی، معاون مالی و پشتیبانی و محمد حسین قلیزاده، دستیار اجرایی مدیرکل با حضور در محل کار همکاران و اهداء لوحی، مادی و معنوی مورد تقدیر قرار گرفتند.
3 دسامبر؛ روز جهانی معلولین
معلولان باید فرصت یابند تا استعدادهای خلاّق هنری و فکری خود را رشد داده و آن را نه تنها برای منافع خود، بلکه برای غنی سازی جامعه به کار گیرند. به این منظور، باید دسترسی آنان برای مشارکت در فعالیت های فرهنگی تضمین شود.
نامگذاری روز جهانی معلولین
روز جهانی معلولین از سال ۱۹۹۲ که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد، هر ساله در ۳ دسامبر برگزار می‌شود.


 
 در متن لوح مدیرکل به همکاران آمده است:

معلوليت محبوبيت است از جانب خالق دوست، معلوليت محدوديت است اما ناتواني نيست.
با سلام و احترام
معلولین امروزه در جوامع گوناگون، تلاش مستمری را در معرفی توانمدیهایشان به جامعه آغاز کرده اند. عزیزان معلول,این باور را در جامعه ایجاد کرده اند که معلول یک فرد ناتوان وابسته نیست، بلکه توانمندی هست که برای رشد، تعالی و حضور در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزد و موفقیت های بدست آمده توسط افراد معلول محدودیت های ایشان را به دست فراموشی می سپارد. اینجانب ضمن گرامی داشت روز جهانی معلولین مصادف با 12 آذر، این مناسبت فرخنده را به شما همکار گرامی ام و خانواده محترمتان تبریک و تهنیت گفته ،از خداوند سبحان برای شما آرزوی موفقیت، پیروزی و سربلندی در تمامی مراحل زندگی را مسئلت می نمایم
حمد و ثنا خداوندگاری را که دلیل برتری انسانها را به یکدیگر،تقوا و پرهیزگاری می داند و هرگاه او را بخوانیم اجابت میکند.
 
                                                                                                  یعقوب نماینده
                                                                               مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان