اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 18 آذر 1397
کد 3793

با هدف آگاه سازی دانش آموزان و اولیاء با رشته های تحصیلی مرتبط با شغل صورت گرفت:

برگزاری کارگاه آموزشی مشاوره تحصیلی و هدایت شغلی در مجتمع شبانه روز ی خاروانا برای اولیاء و دانش آموزان

در راستای آگاه سازی دانش آموزان و آشنایی با رشته های تحصیلی به منظور انتخاب رشته شغلی در آینده با مشارکت آموزش و پرورش منطقه خاروانا، کارگاه آموزشی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ستان آذربایجان شرقی، ابوالفضل آتمیانلو، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان گفت: انتخاب رشته تحصیلی یکی از سرنوشت سازترين انتخاب هاي دانش آموزان  است پس دانش آموز بايد ضمن شناخت رشته ها با ويژگي ها و معيارهاي موفقيت در آن رشته آشنا شوند.
وی افزود: انتخاب نادرست رشته تحصيلي موجب بي انگيزه شدن افراد براي ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر دانشگاهي مي شود و اين امر می تواند در سطح علمي و منابع انساني کشور تاثیر گذار باشد.
آتمیانلو خاطر نشان ساخت: کسب آگاهي مي تواند با استفاده از منابع و عوامل بيروني كه به درستي انتخاب مي شوند، بر اساس خودشناسي، اهداف، ارزش ‌ها و علايق باشد.
وی درادامه گفت: به طور کلي مي‌توان از عوامل بيروني مهم تأثيرگذار بر انتخاب رشته داوطلبان را در خانواده، محيط آموزشي، افراد اثرگذار در زندگي فرد، گروه‌هاي همسالان، رسانه‌‌ها  و زمينه‌‌هاي اقتصادي و شغلي عنوان کرد.
 
 
آتمیانلو ضمن اشاره به جایگاه آموزش های فنی و حرفه ای و نقش آن در اشتغال و کسب و کار اظهار داشت: آموزشهاي فني و حرفه اي و تحصيل در هنرستان ها می تواند نقش موثری در راستای اشتغالزایی ،كسب منابع اقتصادي(درآمد زايي)،كسب مهارت، افزايش اعتماد به نفس، خودباوري و مسووليت پذيري پس از توانايي انجام مهارت،  غنی کردن اوقات فراغت، تقويت بهداشت رواني، تحقق آموزش عملي و عيني و ايجاد زمينه خلاقيت و ابتكار، داشته باشد.
درپایان کارگاه آموزشی به سوالات دانش آموزان و والدین آنها در راستای آموزشهای فنی و حرفه ای پاسخ داده شد.