اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 25 آذر 1397
کد 3803

با حضور نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار گردید:

نشست شورای هماهنگی با محوریت بررسی بودجه و پیشنهادات مربوطه سال 1398

نشست مدیران شورای هماهنگی ادارات و سازمان های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان با بررسی بودجه و پیشنهادات مجموعه ادارات و سازمانهای همکار در آذربایجان شرقی با حضور دکتر داودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار گردید.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، نشست مدیران شورای هماهنگی ادارات و سازمان های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور میر احد حسینی، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، قاسمی، مدیرکل صندوق بازنشستگی استان، سمساری، مدیرکل سازمان تامین اجتماعی، کارکن، مدیرکل بانک رفاه کارکنان، کریم زاده، صندوق کارآفرینی امید، نیکنامی، مدیریت درمان تامین اجتماعی، کیخسروی، معاون مدیرکل بهزیستی استان، نظری، مدیریت بیمه روستایی عشایری و کشاورزی استان و نمایندگانی از بانک توسعه تعاون با محوریت پیشنهادات مرتبط با بودجه سال 1398 در محل سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار گردید.
 
یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، با اشاره به فلسفه وجودی این نشست، به کمبود اعتبارات در آموزش فنی و حرفه ای با توجه به وجود کارگاههای آموزشی به لحاظ مصرف آب، گاز و برق افزود: با توجه به ویژگی آموزشهای فنی و حرفه ای به لحاظ عملی بودن، لازمه اش صرف مواد مصرفی است و این نیازمند آن است که به حوزه آموزش توجه کافی شود.
 
وی در ادامه افزود: چون بحث، بحث اشتغال است اگر کیفیت آموزش بالاتر رود، می تواند به اشتغال منجر شود هرچند ما معتقدیم آموزش مولفه ای چند وجهی است و تنها با آموزش صرف نمی توان انتظار اشتغال افراد داشت ولی آموزش، جزو مولفه ای مهم و توانمند در راستای اشتغالزایی است.
نماینده ضمن ارائه گزارشی در خصوص فعالیتهای آموزشی تصریح نمود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در بخش دولتی، سالانه به بیش از 32000 نفر آموزش های مهارتی را ارائه می نماید.
وی به وجود اشتغال های پنهان پس از آموزش و مهارت آموزی در فنی و حرفه ای، اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود اشتغال های پنهان که افراد پس از مهارت آموزی و بدون اخذ مجوز و بیمه کسب و کاری را ایجاد می کنند ولی این اشتغال به نام فنی و حرفه ای ثبت نمی شود و این در حالی است که بخش عمده ای از آموزش های فنی و حرفه ای صرفا برای ایجاد اشتغال ارائه می شود .
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، ضمن ابراز امیدواری از تشکیل این اتاق فکر و هم اندیشی خاطرنشان ساخت: این نشست، فرصت خوبی است تا با همکاری و مشارکت همه دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بتوانیم خواسته های مجموعه ادارات را به گوش نمایمدگان محترم مجلس برسانیم.
میر احد حسینی، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان ضرورت توجه به بودجه، متن پیشنهادات ارائه شده بررسی و اتخاذ تصمیمات لازم برای ارائه به مجلس و دفاع توسط نمایندگان مجلس تاکید نمود.
حسینی بهره مندی از ظرفیت های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای ارائه پیشنهادات استانهاو نیز تصویب برخی از تصمیمات در جهت حل و فصل موانع و مشکلات پیش رو را یک ضرورت خواند و برتعامل بیشتر با نمایندگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد .
رئیس شورای هماهنگی  ادارات و سازمانهای تابعه وزاردت در استان به پیشنهاداتی پیرامون اصلاح بند (و) و تبصره 5، و نیز پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و پرداخت آن از محل 2 درصد درآمد های حاصل از فروش نفت، تامین و گسترش بیمه های اجتماعی به گرده های فاقد پوشش بیمه ای اشاره نموده و همچنین بر پیشنهادات مربوط به بازنشستگی کشوری، اصلاح تبصره 18 با هدف اجرای سیاست های اشتغال و کارآفرینی و ایجاد فرصت های جدید شغلی، اجرای طرح کارورزی و مهارت آموزی و سایر پیشنهادات در حوزه روابط کار، آموزش فنی و حرفه ای، معاونت تعاون و اختصاص اعتبار 2500 میلیارد ریال جهت اجرای تکالیف مندرج در ماده 66 قانون تعاون و حوزه های رفاه اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی تاکید نمود.
 دکتر داودی، نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام آمادگی برای رفع موانع و ارائه پیشنهادات مربوطه تلاش برای حل این موارد و نیز پیشنهادات مربوطه را نیازمند به همت جمعی ودفاع و حضور حداکثری نمایندگان در کمیسیون خانه ملت دانست و از اهتمام جدی مدیران استان قدردانی نمود.