اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 9 دي 1397
کد 3828

در نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان آذربايجان شرقي عنوان شد:

ارائه 19618 نفر ساعت، آموزش هاي فني و حرفه اي در بخش آسيب هاي اجتماعي ( حوزه اعتياد)

نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان آذربايجان شرقي، با حضور استاندار، مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان وديگر اعضاي اين شورا در محل مرکز نگهداری و کاهش آسیب معتادان ماده 16 تبریز برگزار گرديد.
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان آذربايجان شرقي، يعقوب نماينده، مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان، عملکرد اين اداره کل را در حوزه آسيب هاي اجتماعي، در بخش اعتياد 19618 نفر ساعت در 9 ماهه سال جاري عنوان کرد.
وي در ادامه گفت: تمام تلاش همکاران ما در اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان اين است که آموزش هاي ارائه شده به اين افراد، پس از بهبودي و بازگشت آنان به جامعه منجر به اشتغال و راهي براي حل مشکلات آنان باشد.
نماينده، مشاوره و هدايت آموزشي و شغلي، آموزش و ارتقاء مهارت و تعيين صلاحيت حرفه اي و اعطاي گواهينامه مهارت را از جمله اقدامات مربوط به اشتغال بهبود يافتگان عنوان کرد.
مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان در بخش ديگري از سخنانش گفت: اکثر اين آموزش ها به روش مهارت آموزي در محيط کار واقعي ( استاد- شاگردي ) ارائه مي شود.
وي، آموزش رشته جوشکاري، کفاشي، آشپزي، اتومکانيک و صافکاري، قاليبافي و تابلو فرش، تراشکاري، پرورش گلهاي گلخانه اي، برقي صنعتي و سيم پيچي، بسته بندي، نجاري، خياطي، پيرايش مردانه را از جمله آموزش هاي مهارتي ارائه شده در اين مراکز عنوان کرد.
مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان، در پايان از تمايل به همکاري بخش خصوصي ( آموزشگاههاي آزاد) در خصوص ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي به صورت داوطلبانه و خيرخواهانه در اين مراکز خبر داد.
در پايان اين نشست، اعضاي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر از کارگاههاي آموزشي مرکز نگهداري و کاهش آسيب معتادان ماده 16 تبريز بازديد کردند.