فرماندار خداآفرین مهارت آموزی رابعنوان راه حل معضل بیکاری وایجاد اشتغال پایدار وعدم آشنایی با مشاغل مختلف ونبود مهارت وتخصص مرتبط با مشاغل را ازجمله مشکلات در بحث اشتغال عنوان کرد وافزود: دراین راستا مهارت آموزی ازطریق آموزشهای فنی وحرفه ای نقش موثری درایجاد اشتغال دارد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی فرمانداری خداآفرین : مهندس امیری راد در جلسه شورای هماهنگی آموزش های فنی وحرفه ای با موضوع بررسی مشکلات آموزش فنی وحرفه ای در شهرستان خداآفرین با بیان اینکه توجه به نگرش کارآفرینی وتولیدمحوری وفراگیری وتوسعه آموزش های مهارتی فنی وحرفه ای درایجاد اشتغال پایدار وحل معضل بیکاری برای افراد جویای کارنقش کلیدی داردگفت : ارتقای سطح مهارت شغلی وگسترش آموزش های فراگیر از مهمترین کارکردهای آموزش فنی وحرفه ای است که می تواند زمینه را برای جذب جوانان در فرصت های شغلی مختلف فراهم کند .
وی درادامه با تاکید بر اینکه ارائه آموزشهای فنی وحرفه ای به افراد می تواند باعث افزایش درآمد وزمینه کارآفرینی باشد خاطرنشان کرد : آموزشهای مهارتی می تواند با توجه به پتانسیل ها واستعدادهای منطقه از جمله کشاورزی 'گردشگری وراه اندازی وایجاد صنایع تبدیلی به منظور ایجاد ارزش افزوده انجام گیرد .
فرماندار خداآفرین با اشاره به اهمیت وضرورت جلوگیری از مهاجرت مردم مرزنشین وحفظ جمعیت ساکن در مناطق مرزی 'ایجاد اشتغال پایدار وبهبود اقتصاد ومعیشت مردم را دراین خصوص مهم ارزیابی کرد .
مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای نیز دراین جلسه هدف اصلی این سازمان را آموزش 'پژوهش' تولید استاندارد آموزشی ' وارزشیابی تولید نیروی کار درکشور نام بردوافزود: درکشور نزدیک به ۶۰نوع استاندارد آموزشی وجوددارد که آموزش فنی وحرفه ای دردوبخش دولتی وآزاد در ۵خوشه صنعت ' کشاورزی ' خدمات ' فرهنگ وهنر ' فناوری راهبردی ارایه می شود
یعقوب نماینده درادامه با بیان اینکه در آموزشهای فنی وحرفه ای محدودیت جنسیت 'زمان ومکان وجود نداردگفت : آموزش های فنی وحرفه ای تک مهارتی است وسعی می شود با شعار اجتماعی سازی فنی وحرفه ای از امکانات تمامی طیفهای جامعه دراین مسیر استفاده شود .
وی همچنین با تاکید براینکه با ید در آموزشهای فنی وحرفه ای زنجیره ایجاد شود وبا آموزش مبتنی بر محیط کارو پرهیز از آموزش صرف ' رغبت سنجی واستعداد سنجی 'هدایت شغلی برروی مهارت آموزان کارشود 'لازمه تحقق این امرررا استفاده از مدل مشارکتی درآموزشها نام برد وافزود: ایجاد یک رویکرد جدید در آموزشهای فنی وحرفه ای درراستای کمک به تغییرات سازنده موثر می باشد .
نماینده همچنین پراکندگی جمعیت روستایی ' نبود مکان آموزشی 'موانع جذب نیروی انسانی وایاب وذهاب مربیان راازجمله مشکلات موجود در راه اموزشهای فنی وحرفه ای خداآفرین نام برد وگفت : دراین شهرستان دوآموزشگاه آزاد فعال بوده و۳آموزشگاه جدید نیز در شرف تاسیس می باشد که افراد می توانند با استفاده از تسهیلات خوداشتغالی وحمایت مالی نهادهای حمایتی ازخدمات و آموزشهای این مراکز استفاده نمایند