اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 18 بهمن 1397
کد 3869

سفیر آلمان در ایران:

اروپا به همکاری با ایران ادامه می دهد

سفیر آلمان در آئین امضای تفاهم نامه همکاری با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همانطور که در امضای برجام نقش جدی داشتیم، پروژه آموزش مهارت در ایران را با وجود خروج آمریکا از برجام، با جدیت پیگیری می کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، میشائیل کلور برشتولد، سفیرآلمان در آئین امضای تفاهم نامه همکاری با این سازمان گفت: همانطور که می دانید کشور آلمان در امضای برجام در سال 2015 نقش زیادی داشت و برای همکاری های آتی نیز تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: ما برای تسهیل ارتباطات اقتصادی با ایران رایزنی های خوبی با فرانسه و انگلیس در دستور کار قرار داده ایم و همچنین در تلاشیم تا دیگر کشورهای اتحادیه اروپا و حتی کشورهای خارج از این اتحادیه را با خود همراه سازیم.

کلور گفت: با وجود خروج آمریکا از برجام در سال گذشته و اجرای کامل تحریم ها، سختی های پیش رو بود و البته می دانیم که ایران تعهدات خود را در برجام برآورده کرده است و این موضوع مورد تأکید آژانس همکاری های بین المللی است وکشور آلمان تلاش خود را برای حفظ مزایای اقتصادی دارد.

وی با اشاره به این نکته که  آموزش های فنی و حرفه ای در کشور آلمان از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: همکاری با ایران در حوزه آموزش های فنی وحرفه ای برای ما موفقیت بزرگی است و از پشت کار و تلاش مسئولان آموزش فنی وحرفه ای ایران در توسعه همکاری های مشترک تشکر می کنم.

سفیر آلمان در ایران افزود: نظام آموزش های فنی و حرفه ای دوگانه (آموزش های عملی و نظری) در کشور آلمان در کاهش بیکاری جوانان نقش قابل توجهی دارد. البته هر کشور ساختارهای خود را دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

کارگاه مشورتی تخصصی حکمرانی آموزش های فنی وحرفه ای در ایران با همکاری مؤسسه فدرال آموزش های فنی و حرفه ای آلمان(BIBB)  به مدت 2 روز، از امروز هفدهم بهمن ماه آغاز و تا فردا، هجدهم بهمن ماه ادامه دارد.