اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 23 بهمن 1397
کد 3876

با حضور رییس کمسیون اجتماعی مجلس و مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی صورت گرفت:

افتتاح کارگاه حرفه آموزی و اشتغال قالی بافی زندانيان راي باز در مرکز ملکان

همزمان با چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي ايران،کارگاه حرفه آموزی و اشتغال قالی بافی زندانيان راي باز مرکز ملکان، با همکاری بنیاد تعاون زندانیان آذربایجان شرقی و با حضور دکتر سلمان خدادادی، رییس کمسیون اجتماعی مجلس مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی و فرماندار ملکان، افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، این مراسم با حضور با حضور سلمان خدادادی، رییس کمسیون اجتماعی مجلس، نماینده، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی و فرماندار ملکان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در محل مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرستان ملکان برگزار گردید.
بنابر اين گزارش، يعقوب نماينده، مديرکل آموزش فني و حرفه اي آذربايجان شرقي،  با بيان اين مطلب که شهرستان ملکان پتانسيل و استعداد هاي خوبي در حوزه فرش دارد گفت: يگي از رويکردهاي سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور، و به تبع آن اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي و توانمند ساختن افراد براي ورود به بازار کار ، اشتغال و کارآفريني است و اين اداره کل بيشترين خدمات را به جامعه هدف در مناطق محروم و دوردست  ارائه کرده است.


 
وي، احياي هنر اصيل فرش بافي و توانمند کردن خانواده هاي شهرستان ملکان را از ديگر اهداف مدنظر در افتتاح اين کارگاه آموزشي دانست.
نماينده در پايان با اشاره به اين موضوع که فرش ايراني به لحاظ هنري و سابقه اي که دارد از جايگاه ويژه اي برخوردار است گفت: براي دستيابي به جايگاه واقعي اين هنر و صنعت  در دنيا بايد بيش از پيش به ارتقاء توانمندي ها و تحول دروني و بيروني اين هنر همت گماشت.
در این مراسم دکتر خدادادی رییس کمسیون اجتماعی مجلس و آقای خانی فرماندار شهرستان ضمن تشکر از تفکر حاکم بر مسولین آموزش فنی و حرفه ای و اعلام آمادگی و حمایت از جنبه های مختلف را اعلام کردندو اذعان داشتند که، آموزش هاي فني و حرفه اي مي تواند بخشي از مشکلات موجود در جامعه ما را حل کند.
در اين کارگاه آموزشي درحرفه هاي قالیبافی به تعداد 40 نفر وبه روش کارآموزی در محیط واقعی کار (استاد -شاگردی) آموزش هاي فني و حرفه اي را فرا مي گيرند
در پايان این مراسم از کارگاه مهارت آموزی قالی بافی که با همکاري و مشارکت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و بنیاد تعاون زندانیان تجهيز و راه اندازي شده بود بازديد بعمل آمد.