اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 5 اسفند 1397
کد 3884

معاون اقتصادی استاندار تاکید کرد:

دستگاه های اجرای موظف به پایبندی به تعهدات خود در طرح کارورزی هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی، با تاکید بر ضرورت توجه ویژه سازمان ها و نهاد های دولتی و خصوصی به تحقق برنامه های اشتغال زایی در سطح استان گفت: دستگاه های اجرای موظف به پایبندی به تعهدات خود در طرح کارورزی هستند.
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان آذربايجان شرقي به نقل از استانداري آذربايجان شرقي علی جهانگیری در جلسه بررسی طرح کارورزی با اشاره به اهداف اجرای این طرح اظهار کرد:  افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌آموختگان از طریق انتقال مهارت  و تجربه در محیط کار برای  ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب‌وکار در دانش‌آموختگان و فراهم کردن انتقال دانش از دانش‌آموخته به نگاه اقتصادی ازجمله اهدافی است که در این طرح تعریف‌شده است .


وی جایگاه استان آذربایجان شرقی در اجرای این طرح را قابل‌بررسی دانست و گفت: ارتقای جایگاه استان در اجرای این طرح باید به‌طور جد مورد توجه تمامی نهادهای درگیر قرار گیرد ازاین‌رو ورود جدی مدیرکل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این موضوع ضروری است.

وی با اشاره به چالش‌ها و فرصت‌های این طرح خاطرنشان کرد: این طرح با وجود مزیت‌های متعدد دارای محدودیت‌هایی نیز از قبیل شرط سنی، مشکل کارگاه‌های جدید التاسیس و ... است اما وجود این محدودیت‌ها برای همه در سطح کشور یکسان است و ما نباید این مسائل را دال بر شرایطمان بدانیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به دغدغه کارفرمایان در خصوص مشکلات بیمه‌ای این طرح گفت: خوشبختانه مشکلی در موضوع بیمه با راهکارهایی که سازمان تأمین اجتماعی در نظر گرفته است دیگر مطرح نیست و درصورتی‌که کارفرمایان طبق ضوابط و شرایط تعریف‌شده سازمان تأمین اجتماعی اقدام کنند در این خصوص هیچ مشکلی نخواهند داشت.