اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 12 اسفند 1397
کد 3894

همکاری های ایران و روسیه در حوزه آموزش های مهارتی توسعه می یابد

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دیدار با سفیر روسیه در ایران با اشاره به همکاری های خوب بین دو کشور در زمینه های مختلف بر توسعه همکاری های بین دو کشور در حوزه شناسایی مشاغل آینده و برگزای مسابقات جهانی مهارت تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان با لوان جاگاریان، سفیر کشور روسیه در ایران، امروز؛ هشتم اسفند با هدف توسعه همکاری در زمینه آموزش های مهارتی دیدار و گفتگو کرد.
سلیمان پاک سرشت در نشست مذکور با بیان اینکه وظیفه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ارائه آموزش های مهارتی کوتاه مدت است، گفت: این سازمان یکی از نهادهای قدیمی و پایه ای آموزشی کشور محسوب می شود.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تأکید بر اهمیت آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در راستای توسعه اشتغال در شرایط کنونی کشور، خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر توجه به آموزش های مهارتی در کشور بیشتر شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به گسترش همکاری های بین المللی در زمینه های مختلف گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در زمینه آموزش مربیان، تجهیز کارگاه ها و انتقال تجارب با کشورهای مختلف همکاری خوبی داشته است.
پاک سرشت گفت: یکی از مأموریت های مهم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزاری مسابقات ملی مهارت و حضور در مسابقات جهانی مهارت است.
 وی در ادامه افزود: تیم مهارت کشورمان در مسابقات جهانی مهارت( 2019 – کازان) کشور روسیه در قالب تیمی در 11 رشته مهارتی حضور خواهد یافت.
پاک سرشت گفت: تیم ملی مهارت کشورمان پروسه مسابقات ملی مهارت را در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی را طی کردند و از آمادگی خوبی برای حضور در مسابقات جهانی مهارت برخوردار هستند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره اهمیت آینده پژوهی مشاغل که یکی از موضوعات مورد تأکید رئیس محترم جمهور در نشست با معاونان و مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ششم اسفند ماه سال جاری بود، تأکید کرد: همکاری های بین دو کشور در زمینه شناسایی مشاغل آینده گسترش یابد.
پاک سرشت با اشاره به تفاهم نامه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با کشور روسیه در سال 1394 بر توجه جدی به موضوع آموزش های مهارتی به عنوان یکی از محورهای مهم این تفاهم نامه تأکید کرد.
لوان جاگاریان، سفیر کشور روسیه در ایران نیز در نشست مذکور با بیان اینکه از گسترش همکاری های دو کشور ایران و روسیه استقبال می کنیم،  گفت: علاقه مند هستیم تا همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه آموزش های مهارتی فنی وحرفه ای گسترش یابد.
وی افزود: آماده همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران در حوزه آموزش های مهارتی، شناسایی مشاغل آیند و ... هستیم.