اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 14 اسفند 1397
کد 3896

در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با شهردار کلانشهر تبریز مطرح شد

لزوم حمایت از آموزشگاههای آزاد به عنوان بازوان توانمند آموزش فنی و حرفه ای

در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با شهردار کلانشهر تبریز و عضو شورای اسلامی تبریز و با حضور نمایندگانی از بخش خصوصی و انجمن های صنفی آموزشگاههای آزاد بر تعامل هرچه بیشتر و حمایت از بخش خصوصی ( آموزشگاههای آزاد ) استان در راستای اشتغالزایی تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، نشست هم اندیشی با حضور یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر، شهردار کلانشهر تبریز،کریم صادق زاده، عضو شورای شهر تبریز، وحید حی العالم، رئیس موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی استان در آموزش فنی و حرفه ای، حمید نجمی، مدیر روابط عمومی، و نمایندگانی از بخش خصوصی و انجمن صنفی استان در محل شهرداری کلانشهر تبریز برگزار و  بر ضرورت حل مشکلات موجود و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای تاکید شد.
 
در ابتدای جلسه، کریم صادق زاده، عضو شورای شهر تبریز ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، پشت میز نشینی و مدرک گرایی را از مشکلات جامعه کنونی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: آموزش های فنی و حرفه ای  یک سیستم مناسب برای کسب مهارت و ورود جوانان به بازار کار است .
عضو شورای شهرکلانشهر تبریز در ادامه افزود: نقش آموز های فنی و حرفه ای در ارائه آموزش های مهارتی به اقشار مختلف جامعه در راستای اشتغالزایی بسیار پر رنگ می باشد.
صادق زاده، توجه جدّی به حل مشکلات ( عوارض تابلوی شهرداری و بحث فضاهای آموزشی ) آموزشگاههای آزاد را مهم ارزیابی کرد.
یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز در ادامه، با بیان اهمیت آموزش در دنیای کنونی، عمده مشکلاتی که جامعه کنونی با آن روبه روست را در نارسایی آموزش هایی دانست که به شهروندان ارائه می گردد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با اشاره به طرح بازآموزی شهری از طریق تعامل مجموعه شهرداری با آموزش های فنی و حرفه ای در ارائه اینگونه مهارت ها به اقشار مختلف جامعه قدردانی نمود.
وی با اشاره به ویژگی خاص استان و مردمی با فرهنگ غنی بالا  از وجود بیش از 600 آموزشگاه فنی و حرفه ای در بخش خصوصی در استان خبر داد و افزود: تعداد 380 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در شهر تبریز فعالیت دارند.
وی با بیان وجود تنوع رشته های آموزشی به اقشار مختلف جامعه و طیف وسیعی از مخاطبان گفت: آموزش های ارائه شده در این بخش در پایان می تواند به اشتغال جوانان منجر شود در صورتی که بسیاری از این فعالیت ها منجر به اشتغال پنهان در جامعه گردیده است.
نماینده با اشاره به وجود برخی از مشکلات بخش خصوصی که مربوط به حوزه شهرداری است؛ خواستار رفع مشکلات آنان در راستای ارائه خدمات مطلوب شد که این امر می تواند در کاهش بیکاری جوانان موثر باشد.
ایرج شهین باهر، شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به اهمیت بحث آموزش در جامعه، خواستار همکاری های آموزشی با فنی و حرفه ای در حوزه آموزش های تخصصی شد که ضمن تفاهم نامه ای صورت گیرد.
و مقرر گردید برای آموزشگاههایی که محل آموزش آنها مجوز آموزشی ندارد به ازای دریافت هزینه ای مجوز کوتاه مدت یکساله آموزشی بدون تغییر کاربری انجام گیرد.